17.11.2011 Neljapäev

Tarbijakaitseameti kontrolli tulemused oktoobris

Ettevõtjal ei ole keelatud kehtestada oma toodetele/teenustele täiendavaid tasusid, kuid tarbijale peab olema esitatud toote/teenuse lõpphind. Teisisõnu ei tohi ettevõtja esitleda müügikohas hinda selliselt, et tarbija järeldab seda lõpphinnana, kuigi tegelikult lisatakse sellele veel mingi summa. Serveerimine ei ole eraldi tasustatav lisateenus, mille maksumus tuleks ostu tõendaval dokumendil avaldada.

Kui „korgitasu“ osas on ettevõtjad pärast Ameti selgitusi loobunud tasu nõudmisest ja sanktsioone ei ole rakendatud, siis mitmed toitlustusasutused Raekoja platsil nt Olde Estonia OÜ restoran Old Estonia, OÜ Serverette restoran Revalia ja OÜ LaBank restoran Bossanova ei ole ka pärast ettekirjutuse tegemist ja ka sunniraha rakendamist õigusrikkumist lõpetanud.

Tarbijakaitseamet kutsub üles inimesi saatma informatsiooni nende ettevõtete kohta, kes ei avalda teenuse lõpphinda ning lisavad eelmainitud viisidel arvele täiendavaid tasusid teenindamise eest.

Oktoobris laekus Tarbijakaitseametile kokku 156 kaebust (septembris 102). Tööstuskaupadega seoses esitati 59 avaldust, teenustega aga 97. Viimastest 64 olid turismiteenustega seotud kaebused (Fiji Travel).

Kirjalikke järelepäringuid esitati oktoobris septembrikuuga võrreldes veidi vähem ehk 574. Neist 131 oli seotud tööstuskaupadega, 293 teenustega ning 46 reklaamiga. Arvuliselt enim pöördumisi tehti internetikaubanduse kohta – 64.

Oktoobris  koostas Tarbijakaitseamet 393 kontrollakti (septembris 472) ning 44 õiendit (septembris 84). Trahviotsuseid määrati 41 kogusummas 1922 eurot.

Tarbijakaitseameti infotelefonidele 6 201 707 ja 1330 helistati oktoobris 2224-l korral (septembris  2164). Kõige rohkem helistati turismiteenuste ning internetikaubandusega seoses, tööstuskaupadest aga küsiti kõige rohkem nõu telefonide, arvutite jms sidevahendite kohta.

Tarbijakaitseameti juures tegutsev Tarbijakaebuste komisjon pidas oktoobris kokku 15 istungit. Neist  täielikult tarbija kasuks lahenes 4, kokkuleppel 4 ning tarbija kahjuks 4 ning osaliselt tarbija kasuks lahenes 1 juhtum.  Komisjoni pädevusest väljus 2 juhtumit. Komisjoni otsust ei täitnud oktoobris OÜ Kimsi Kaubad kauplus Extra Style ning Aqualife OÜ.

Käesolevast kuust edastame pressiteates ka Tarbijakaitseameti koosseisus tegutseva EL tarbija nõustamiskeskuse statistika. Nõustamiskeskus lahendab tarbijate kaebuseid, mille puhul kaupleja ning tarbija ei asu samas liikmesriigis ehk piiriüleseid juhtumeid. Oktoobris laekus nõustamiskeskusesse 33 piiriülest pöördumist, millest 15 olid konkreetset lahendamist vajavad kaebused ning 18 kirjalikud järelepärimised tarbija õiguste kohta. Enim probleeme oli tarbijail internetikaubandusega, majutus- ja reisiteenustega, samuti autorendi, toitlustusasutuste, tarbekaupade ostmise jms.

Tarbijakaitseamet