Ettevõtjal ei ole keelatud kehtestada oma toodetele/teenustele täiendavaid tasusid, kuid tarbijale peab olema esitatud toote/teenuse lõpphind. Teisisõnu ei tohi ettevõtja esitleda müügikohas hinda selliselt, et tarbija järeldab seda lõpphinnana, kuigi tegelikult lisatakse sellele veel mingi summa. Serveerimine ei ole eraldi tasustatav lisateenus, mille maksumus tuleks ostu tõendaval dokumendil avaldada.
Kui „korgitasu“ osas on ettevõtjad pärast Ameti selgitusi loobunud tasu
nõudmisest ja sanktsioone ei ole rakendatud, siis mitmed
toitlustusasutused Raekoja platsil nt Olde Estonia OÜ restoran Old
Estonia, OÜ Serverette restoran Revalia ja OÜ LaBank restoran Bossanova
ei ole ka pärast ettekirjutuse tegemist ja ka sunniraha rakendamist
õigusrikkumist lõpetanud.
Tarbijakaitseamet kutsub üles inimesi saatma informatsiooni nende
ettevõtete kohta, kes ei avalda teenuse lõpphinda ning lisavad
eelmainitud viisidel arvele täiendavaid tasusid teenindamise eest.
Oktoobris laekus Tarbijakaitseametile kokku 156 kaebust (septembris
102). Tööstuskaupadega seoses esitati 59 avaldust, teenustega aga 97.
Viimastest 64 olid turismiteenustega seotud kaebused (Fiji Travel).
Kirjalikke järelepäringuid esitati oktoobris septembrikuuga võrreldes
veidi vähem ehk 574. Neist 131 oli seotud tööstuskaupadega, 293
teenustega ning 46 reklaamiga. Arvuliselt enim pöördumisi tehti
internetikaubanduse kohta – 64.
Oktoobris koostas Tarbijakaitseamet 393 kontrollakti (septembris 472)
ning 44 õiendit (septembris 84). Trahviotsuseid määrati 41 kogusummas
1922 eurot.
Tarbijakaitseameti infotelefonidele 6 201 707 ja 1330 helistati
oktoobris 2224-l korral (septembris 2164). Kõige rohkem helistati
turismiteenuste ning internetikaubandusega seoses, tööstuskaupadest aga
küsiti kõige rohkem nõu telefonide, arvutite jms sidevahendite kohta.
Tarbijakaitseameti juures tegutsev Tarbijakaebuste komisjon pidas
oktoobris kokku 15 istungit. Neist täielikult tarbija kasuks lahenes 4,
kokkuleppel 4 ning tarbija kahjuks 4 ning osaliselt tarbija kasuks
lahenes 1 juhtum. Komisjoni pädevusest väljus 2 juhtumit. Komisjoni
otsust ei täitnud oktoobris OÜ Kimsi Kaubad kauplus Extra Style ning
Aqualife OÜ.
Käesolevast kuust edastame pressiteates ka Tarbijakaitseameti koosseisus tegutseva EL tarbija nõustamiskeskuse statistika. Nõustamiskeskus lahendab tarbijate kaebuseid, mille puhul kaupleja ning tarbija ei asu samas liikmesriigis ehk piiriüleseid juhtumeid. Oktoobris laekus nõustamiskeskusesse 33 piiriülest pöördumist, millest 15 olid konkreetset lahendamist vajavad kaebused ning 18 kirjalikud järelepärimised tarbija õiguste kohta. Enim probleeme oli tarbijail internetikaubandusega, majutus- ja reisiteenustega, samuti autorendi, toitlustusasutuste, tarbekaupade ostmise jms.
Tarbijakaitseamet