"Kõik peavad seda teemaksu maksma, kaasa arvatud Vene vedajad. See on kõigile ühesugune vahe, me ei saa eristada siin Eesti, Vene ja teiste riikide vedajaid. Kõik maksavad ühte ja sama maksu, ega autoliiklus nüüd sellepärast seisma ei jää - liiguvad samamoodi, lihtsalt vedu läheb kallimaks," ütles ERAA info ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen BNS-ile.
"Probleem on rohkem selles, et Vene pool ei ole teemaksuseaduse rakendamiseks tehniliselt valmis. Et vedajad saaks seda maksu piirist alates korrektselt maksta, on neil vaja pardaseadmeid, Vene pool aga ei suuda hetkel kõiki autosid nendega varustada. Samuti ei ole firmade registreerimine maksuoperaatori juures täna veel reaalselt võimalik - asi oli rakendatud kiirustades," lisas ta.
15. novembril käivitus Venemaal teemaksusüsteem Platon, mille lõplikul rakendamisel muutub üle 12-tonnistele sõidukitele tasuliseks ligikaudu 50 000 kilomeetrit föderaalmaanteid. Käivitumise hetkest alates hakatakse trahvima ainult Moskva oblasti teedel. Teistel Venemaa teedel hakatakse trahve rakendama alates 1. maist 2016, et anda vedajatele rohkem aega registreerida oma ettevõtteid ja varustada autod vajalike seadmetega.
Kiirteemaksu tariifi tõstetakse järk-järgult: veebruari lõpuni on see 1,5293 rubla (0,022 eurot) kilomeetri kohta, 2019. aastani on kilomeetri hinnaks 3,06 rubla (0,04 eurot) ja sealt edasi 3,73 rubla (0,05 eurot) kilomeetri kohta.