Seadusemuudatused annavad Vene valitsusele volitused kehtestada nõudmisi
piirialast kuni piiripunktini ulatuvate rahvusvaheliste raud- ja
maanteelõikude tähistamisele ja sisseseadmisele. Vastavate nõudmiste
olemasolu loob teate kohaselt “täiendavad tingimused, et ennetada
transpordivahendite kontrollimatut liikumist piiripunkti ning nende
lubamatut ja kontrollimatut peatumist”.
Samuti annavad seadusemuudatused võimaluse rajada ja rekonstrueerida
piiripunkte mitte üksnes föderaaleelarve, vaid ka teiste Vene
seadusandlusega lubatud rahastamisallikate arvelt, tingimusel, et
rajatised antakse tasuta üle võimudele piiri-, tolli- ja muu kontrolli
teostamiseks.
Uuendus laiendab täitevvõimuorganite võimalusi piiripunktide taristu õigeaegseks täiustamiseks ja arendamiseks.
Veokijärjekorrad Eesti, Soome ja Läti piiril Venemaaga tekkisid 2006.
aasta suvel, kui toonane riigipea Vladimir Putin nõudis tolli tõhusamat
tööd. Järjekorrad on kord suurenenud, kord vähenenud. 2006. aasta
augustis ja novembris seisis Narvas üle 500 veoki. Sel ajal tuli
piiriületust oodata üle nädala ning juhid korraldasid protestiaktsioone.
Venemaa on korduvalt lubanud olukorda parandada, kuid pole seda teinud.
BNS