13.08.2012 Esmaspäev

Mida teha tööandjal, kui töötaja ei ilmu enam tööle?

Tahaksin tööandjana teada, et kui minu töötaja ei ilmu ühel päeval enam tööle ega vasta ka minu telefonikõnedele, siis kas ma saan temaga töölepingut lõpetada ja kuidas ma peaksin seda tegema?

Vastab Leonid Siniavski, tööinspektor-jurist, Tööinspektsiooni Lääne inspektsioon:

Töötaja omavoliliselt töölt lahkumisel võib tööandja töötajale töölepingu erakorraliselt üles öelda töölepingu seaduse (TLS) § 88 lõige 1 punkt 3 alusel, töökohustuste rikkumise tõttu. Nimetatud sätte alusel töölepingu ülesütlemine eeldab töötaja eelnevat hoiatamist tööandja poolt (TLS § 88 lõige 3). Seega on alati soovitatav hoiatada kirjalikult tööluusi kahtlusega töötajat tema võimalikust rikkumisest ja teavitada teda töölepingu võimalikust ülesütlemisest rikkumise (tööluusi) jätkumisel. Kui töötaja hoiatuskirjale (meilile) ei reageeri ja jätkuvalt tööle ei ilmu, siis tuleb öeldagi tema tööleping üles. Tööleping öeldakse üles vastavasisulise ülesütlemisavaldusega, mis oleks kasulik saata töötajale tööandjale teadaolevale aadressile tähtkirjaga. Kui töötaja kirja vastu ei võtnud, loetakse kiri tsiviilseadustiku üldosa seaduse (TsÜS) § 69 lg 2 alusel kättesaaduks, kui see on jõudnud saaja elukohta ja töötajal oli mõistlik võimalus sellega tutvuda. Tööleping lõpeb ülesütlemisavalduses näidatud päeval, milliseks võib olla näiteks eeldatav kirja töötajale kättetoimetamise päev.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255