Riigikogu majanduskomisjoni liikme, keskerakondlase Erki Savisaare sõnul laiendab seadusemuudatus vastutajate ringi. "Suund on sellele, et juht vastutab peamiselt veose liiklusalase ohutuse eest, ning kõige muu eest vastutavad ühiselt nii veose saatja, vedaja kui ka juht. Seni kehtinud regulatsioonis oli vastutus ainult autojuhil ja see ei ole õiglane," ütles Savisaar.
"Uue seaduse kohaselt käsitletakse mitmeid toimepandud autoveoalaseid rikkumisi vedaja rikkumisena, sest vedaja korraldab oma veotegevust just juhtide kaudu ning juhtidel puuduvad nii võim kui võimalused nende rikkumiste ärahoidmiseks kui ka avastamiseks. Muudatused aitavad parendada liiklus- ja veoseohutust, kuna vedaja hakkab otseselt tema korraldatud veoseveol toime pandud rikkumise eest vastutama," ütles Savisaar.
Olulise muudatusena hakkab veose saatja samuti kandma vastutust tegevuste eest, mis on nende kontrolli all ning mida täna on kandnud autojuht või vedaja. Samuti laiendatakse veose saatja vastutust ka veose saatedokumentide täitmise ning veose sõidukile paigutamise, kinnitamise või katmisega seotud rikkumiste eest.
Seadusega kaotatakse riigisiseselt autojuhil dokumentide kaasaskandmise kohustus. Uuest aastast peab autojuhil andmete kontrollimiseks kaasas olema isikut tõendav dokument. Veose saatedokumendid võivad olla elektroonilised.
Seadus jõustub uuest aastast. Eelnõu poolt olid 82 riigikogu liiget, vastuolijaid ega erapooletuid polnud.