Alkohoolsed joogid peavad edaspidi olema poodides paigutatud teistest kaupadest eraldi ega tohi olla õuest nähtavad. Küll aga ei kohusta uus kord väikepoode alkoholi müügisaalis seina taha peitma. See nõue hakkab kehtima suurpoodidele, kus on müügipinda üle 450 ruutmeetri. Eelnõu kohaselt pole aga keelatud alkoholimüüki tanklapoodides, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.
Eelnõu kohaselt lubatakse reklaamides edastada vaid neutraalset teavet, sealhulgas välistades inimeste näitamist, atmosfääri kirjeldamist ja lugude jutustamise. Eelnõuga keelustatakse välireklaam, pikendatakse kellaajalist reklaamipiirangut raadios ja teles senise kella 21 asemel kella 22, keelatakse alkoholireklaam ajakirjade lisaväljaannete esi- ja tagakaanel ja muu sarnane.
Samuti karmistatakse müüjatele kehtestatud nõuet tuvastada alkohoolsete jookide ostja vanus. Seadusemuudatusega lubatakse kontrollostud nii alaealistele alkoholimüügi keelu täitmise kontrollimiseks kui ka salaalkoholi müügi tuvastamiseks.
Viimaks keelatakse alkoholi degustatsioonid poodides ja happy hour ehk võimalus pakkuda mingil ajal alkoholi tavapärasest soodsamalt. Samuti ei tohi alkohoolse joogi multipakendi ostmine olla soodsam kui üksiku joogi ostmine.
Seadus on kavandatud täies ulatuses jõustuma 1. jaanuarist 2018.
Sotsiaalministeerium pakkus 2015. aastal välja meetmete paketi, mis oluliselt piirab alkoholireklaami, vähendab alkoholi kättesaadavust alaealistele ja alkoholi müügikohtade arvu ning muudab alkoholi kauplustes vähem nähtavaks. Valitsus andis alkoholi- ja reklaamiseaduste muutmise eelnõule kabinetis heakskiidu 2016. aasta lõpul.
Uues eelnõus suurendatakse ka trahvimäärasid. Trahvi ülemmääraks kujuneb juriidiliste isikute puhul reklaamiseaduse rikkumise korral 50 000 eurot. Trahvide ülemmäärasid suurendatakse ka alkoholiseaduses.