Aasta teiseks pooleks ootavad nii Swedbanki kui ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) analüütikud jaekaubandusettevõtete müügimahtude kasvu stabiilset jätkumist, vahendab BNS.
Kasv tuleneb osalt jätkuvalt kasvavast Eestit väisavate turistide arvust ning eestimaalaste eelistustest veeta suvepuhkus just kodumaal, lisaks mõjutab kulutamisjulgust ka majapidamiste sissetulekute kasv, mida omakorda mõjutab nii olukorra paranemine tööturul kui ka kasvavad palgad, kommenteeris Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut.
Hirm töötuks jääda on võrreldes aasta alguskuudega märkimisväärselt kahanenud, julgustades inimesi sooritama oste, mida veel aasta alguses pigem edasi lükati, arvas ta.
Paabuti sõnul on aga kasvanud ka nende majapidamiste hulk, kelle eelarve on piiratud, mis tähendab, et lähitulevikus väga kiiret jaekaubanduse müügimahtude kasvu oodata ei ole.
MKM-i majandusanalüüsi talituse peaspetsialist Karel Lember ütles ministeeriumi teates, et juuni andmete põhjal on Eesti tarbija Euroopas üks julgemaid ning ei ole lasknud end väga häirida ebakindlast väliskeskkonnast.
Lemberi sõnul tuleb aga arvestada, et Eesti tarbijad piirasid oma kulutusi kriisi alguses tugevasti.
Järgnevatel kuudel on võimalus, et tekkiv inflatsioon võib pidurdada toidukaupade tarbimist, kuid teistes kaubagruppides on hinnatõusu oht väiksem, arvas Lember.
Stabiilne kasv on jätkunud ka sõidukikaubanduses, kus müügimahud suurenesid aastaga 28% võrra. Lisaks sõidukite müügile on kiire kasv toimunud ka nende hoolduses, mis kriisi ajal tugevalt kukkus, märkis Lember.
Statistikaameti teatel suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük tänavu juunis mullusega võrreldes püsivhindades seitsme protsendi võrra 384,8 miljonile eurole.