"Minu informatsiooni kohaselt vähenes eelmise nädala Moskva otsusega Eesti ja Venemaa vaheline raudteevedu kuuele rongipaarile päevas, kuid kõik märgid näitavad, et see maht kukub veelgi," ütles Eesti Raudteelaste Ametiühingu juhataja Oleg Tšubarov BNS-ile.
Tšubarov ei osanud välja tuua, mis on mahtude vähenemise otsene põhjus. "Võib spekuleerida selle üle, et Venemaa alustas oma vastusanktsioonidega, aga need on lihtsalt oletused, kuna Eesti Raudtee pole mind põhjustega informeerinud," lisas ta.
Tšubarov tõi välja, et viimasel nädalal on ta igapäevaselt suhelnud raudteelaste ametiühingu liikmetega, kes kurdavad, et kaubaveod Venemaa suunal on kokku kuivanud. "Töölised kurdavad, et tööd on vähe ja kardavad oma koha pärast."
"Sellisest mahtude kukkumisest saavad löögi ka teised sektorid: eelkõige sadamad ja merendus. Seega võib karta, et koondamiste laine ei piirdu ainult raudteesektoriga," märkis Tšubarov.
Eesti ja Venemaa vahelise raudteetransiidi vähenemine mõjutab negatiivselt kõiki Eesti transiidisektoris töötavaid inimesi, alates raudteetöölistest kuni sadamatöötajateni ja kauba laadijateni, ütles Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõte EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu.
Toomsalu tõi välja, et samas ei ole keegi keelanud Eesti transiidisektoril uute kaubateede ja partnerite otsimist. "Mina olen üle kuu aja ametis olnud ja meie oleme EVR Cargos tegutsenud väga usinalt selle nimel, et leida uusi suundi, kaupu ja riike," märkis ta.
Küsimuse peale, kas ja kui palju koondamisi võiks raudteeveo mahtude langemine Eestis kaasa tuua, ütles Toomsalu, et tema ei oska seda praegu öelda. "Kindlasti on EVR Cargos mingid koondamised tulemas seoses sellega, aga praegu puudub täpne ajakava ja maht."
Kümme aastat tagasi võttis Eesti Raudtee Venemaa suunalt ööpäevas vastu keskmiselt 32,4 rongi.