Märtsis odavnesid võrreldes 2014. aasta detsembriga märkimisväärselt liha- ja piimasaadused, kallinesid puu- ja köögivili, kondiitritooted ja kohv.
Eesti Konjunktuuriinstituudi hinnangul EKI püsiva kaaluga toidukorvi maksumus 2015. aasta teises kvartalis jääb püsima praegusele tasemele. Eeldatavalt odavnevad piima- ja lihatooted, kuid kallineda võivad köögivili, kohv ja šokolaad.
Lihasaaduste ostukulud toidukorvis on suurimad, hõlmates 27 protsenti kogu korvi maksumusest. Detsembriga võrreldes odavnes märtsis värske liha 4,4 protsenti, hakkliha 0,8 protsenti ja keeduvorst 0,5 protsenti. Neljaliikmeline pere kulutas lihasaaduste ostmisele 18,57 eurot nädalas, mis on 0,56 euro võrra vähem kui detsembris. Aastaga on lihasaadused ostukorvis odavnenud 7,1 protsenti ehk 1,42 eurot.
Piimatoodete ostmisele kulus neljaliikmelisel perel 16,61 eurot nädalas, mis on 0,30 euro võrra vähem kui detsembris. Esimeses kvartalis odavnes kohupiim 4,5 protsenti, juust 3,5 protsenti ja või 3 protsenti. Piim ja keefir kallinesid 0,2 protsenti. Aastavõrdluses kokku on piimatooted 3,6 protsenti odavamad ja perede toidukulud nädalas 62 senti madalamad.
Aiasaaduste maksumus toidukorvis suurenes võrreldes detsembriga 2,3 protsenti. Juurvilja ostukulud võrreldes detsembriga suurenesid 17 sendi võrra, kallinesid kapsas, porgand ja õunad. Võrreldes 2014. aasta märtsiga on aiasaaduste ostmisele tehtud kulutused vähenesid 17,1 protsenti ehk 1,10 eurot. Juurvili odavnes 20,2 protsenti, õunad 17,1 protsenti ja kartul 15,7 protsenti.
Teraviljasaaduste ostukulud toidukorvis märtsis võrreldes eelmise aasta detsembriga suurenesid 0,2 protsenti. Leib kallines 1,2 protsenti ja jahu 2,2 protsenti, sai-sepik odavnes 1,6 protsenti ja makaronide-tang- ainete hind jäi püsima detsembri tasemele.
Ostukulud nädalas kalale olid 2,63 eurot ja kanamunadele 1,56 eurot ja need märtsis võrreldes detsembriga ei muutunud. Kulutused kanamunadele on aastaga kasvanud 6,8 protsenti ehk 10 senti ja kalale 2,3 protsenti ehk 6 senti.
Suhkur odavnes märtsis võrreldes detsembriga 16 protsenti, margariin 1,4 protsenti. Kohv kallines 13,5 ja kondiitritooted 2,2 protsenti. Kokku suurenesid selle kaubagrupi nädala ostukulud 23 sendi võrra. Suhkru hind langes aastaga 35,2 protsenti, kohv kallines 17,4 protsenti.