25.02.2011 Reede

Jaanuaris rahulolematute tarbijate arv kasvas

Lisaks suurenes ka järelevalve käigus teostatud kontrollide arv, eelkõige eurole üleminekust tingitud  paralleelkäibe perioodil (1.-14.01.2011) läbiviidud kontrollimahu osas.

Tarbijakaebuste komisjonis toimus jaanuaris 23 istungit (17, detsembris 2010), otsused on avaldatud ameti koduleheküljel: http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=13144 .

Nii nagu möödunud aasta lõpus sai lubatud,  hakkab Tarbijakaitseamet komisjoni otsuseid eiranud ettevõtteid avaldama lisaks ameti koduleheküljele ka meedias.

Komisjoni otsust ignoreeris jaanuaris kaks ettevõtet – Ferret Grupp OÜ ja Patrick & Partnerid OÜ:

  • esimesel juhul oli tarbija ostnud poest seadme Garmin GPS Astro 220, millel puudus hoolimata teenindaja ütlustest eestikeelse menüü võimalus ning ka eestikeelne kasutusjuhend.  Tarbija soovile toodet vahetada sellise vastu, millel on eestikeelne menüü, kaupleja keeldus. Kuna vahetust tarbijale ei võimaldatud soovis tarbija lepingust taganeda. Tarbijakaebuste komisjon leidis, et tarbija nõue on põhjendatud. Kaupleja otsust ei ole täitnud ja tarbijale ei ole raha tagastatud;
  • teise juhtumi puhul tellis tarbija kauplejalt lattniiduki ning maksis ära kogu ostuhinna. Tarbija sai kätte käru koos istmega, kuid korduvatele lubadustele vaatamata motoplokki ei saanud. Komisjon leidis, et kuna kaupleja ei ole suutnud toodet komplektsena tarnida, on tarbijal õigus lepingust taganeda. Tarbijale raha ei ole tagastatud.

Järelevalve käigus pöörati tähelepanu kaubanduses müügil olevate toodete märgistuse loetavust tarbijakaitseseaduse ja toiduseaduse alusel. Tarbijale pakutaval või müüdaval kaubal või selle müügipakendil või kauba külge kinnitatud etiketil olev märgistus peab olema loetav, arusaadav ja üheselt mõistetav ning vastama selle kauba märgistuse kohta kehtestatud nõuetele. Toiduseaduse kohaselt toidu kohta märgistusel ja muul viisil antav teave peab olema tõene, vastama õigusaktidega kehtestatud nõuetele ega tohi käitlejat ja tarbijat eksitada. Tarbijale müüdav või muul viisil üleantav toit peab olema märgistatud viisil, mis tagab toidu kohta vajaliku teabe saamise.

Tarbijakaitseamet on esitanud Eesti Oftalmoloogide Seltsile 8 nimetust toidu-ja tööstuskaupu, mille kohta on jaanuaris 2011.a antud eksperthinnang. Eksperthinnangu kohaselt olid kõigi 8 tootenäidiste märgistused loetamatud. Käesoleval hetkel on algatatud ettevõtjate suhtes menetlus ning viimased on kohustatud toodete märgistuse viima vastavusse ülalnimetatud õigusaktidega.

Tarbijakaitseamet


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255