Koda leiab, et jäätmeseaduse seadusemuudatuse ettevalmistamisel tuleks analüüsida alternatiivseid lahendusi, nagu näiteks turule lastavatele rehvidele aktsiisi kehtestamist. Koja hinnangul saaks aktsiisi suunata rehvide kogumise ja taaskasutuse kulude katteks. Lisaks leiab koda, et tuleks analüüsida interneti teel müüdavate ja maale toodavate rehvide probleemi, kuna selliste rehvide liikumist praegu ei jälgita ja taaskasutustasu ei maksta.
Kaubanduskoda pole nõus seaduse muudatusettepanekuga, mille kohaselt kehtestataks audiitorkontrolli nõue suurtele rehvitootjatele, kes lasevad turule üle 50 tonni rehve aastas. Koja hinnangul pole selge, mis sorti - kas suured või väikesed - ettevõtted jätavad rehvid deklareerimata, samuti toovad nende sõnul kasutatud rehve Eestisse põhiliselt väiksemad ettevõtted. Keskkonnaministeeriumi andmetel toovad aga enam kui 95 protsenti kõikidest - kasutatud ja uutest - rehvidest Eestisse 33 suurtootjat.
Samuti pole Kaubanduskoda nõus ettepanekuga, mille kohaselt peaks rehvide turustaja veenduma, et tootja on rehvide eest maksnud taaskasutustasu. Selleks tuleb ostu-müügi dokumentidele märkida rehvide algse turuletooja ehk tootja nimi ning probleemtooteregistri (PROTO) registreeringunumber. Kaubanduskoja meelest pole turustajal siiski võimalik veenduda, et tootja on tõepoolest rehvid deklareerinud ja nende pealt taaskasutustasu maksnud, samas lükkub vastutus turustajale.
Keskkonnaministeerium tegeleb jäätmeseaduse muutmisega, et suureneks kontroll müügile lastud rehvikoguste üle ning paraneks järelevalvevõimekus. "Vanarehvide probleem on tekkinud mitmete kokkulangevuste tõttu ja omalt poolt saame selle lahendamisele kaasa aidata seaduse muutmisega. Üldistades on probleem järelevalves ja süsteemi läbipaistmatuses ning tundub, et selles osas on tarvis riigipoolset rangemat joont,“ on öelnud keskkonnaminister Marko Pomerants.
30 000 tonnist rehvihunnikutest on Pomerantsi sõnul vaja lahti saada ning panna süsteem toimima nii, et edaspidi rehvihunnikuid ei tekiks. Rehvidele kehtib Eestis laiendatud tootjavastutuse põhimõte, mille kohaselt on rehvide tootjad ehk valmistajad või maaletoojad kohustatud tagama nende turule toodud toodetest tekkinud jäätmete kokku korjamise ja nõuetekohase käitlemise.
Üks põhjus, miks vanarehvid kipuvad hunnikutesse kuhjuma, on see, et rehvitootjad esitavad PROTO-sse ebatäpseid andmeid. Kuna PROTO-s registreerimata rehvide eest ei ole tasutud vanarehvide taaskasutustasu, ei ole võimalik neid ka käidelda.