Maailmaturuhinde hetkelise languse peamiseks põhjuseks toornafta ja diislikütuse nõudluse vähenemine nii Euroopas kui ka USA-s, ütles Olerexi juhatuse liige Alan Vaht pressiteates. "Euroopas on omapärane mure, kus kümned miljonid nafta barrelid on justkui ilma koduta ning keegi ei soovi neid osta. Lisaks oli turgudele suureks üllatuseks USA Energiaministeeriumi üleeile avaldatud raport, mille kohaselt on diislikütuse ja teiste destillaatide nõudlus ootamatult vähenenud 4,3 protsenti," lisas Vaht.
"Vaid päev varem tõusid kütuste hinnad aga viimase viie kuu kõrgeimale tasemele kuna rekordtasemele kasvanud USA toornaftavarusid tabas ootamatu 4 miljoni barreli suurune langus, mis oli esmakordne alates tänavu jaanuarist. See on hea näide vastandlikest uudistest, mis mõjutavad kütuste hindu erinevates suundades. Vaatamata selle nädala uudistele on pikemas plaanis siiski toetus hindade kasvule," sõnas ta.
Olerexi automaatjaamades maksab pärast langetamist bensiin 95 1,189 eurot liitri kohta, bensiin 98 1,229 eurot liitri kohta ja diislikütus 1,149 eurot liitri kohta, teatas ettevõte.
AS-il Olerex on Eestis kokku 50 teenindusjaama ja kiirtanklat.
Kell 8:00 langetas automaatjaamdes 1-2-3 hindu ka Statoil, kus pärast langust maksab bensiin 95 1,189 eurot liitri kohta, bensiin 98 Miles 1,229 eurot liitri kohta ja diislikütus Miles 1,149 eurot liitri kohta.
"Eelkõige loetakse maailmaturu hinnalanguse suurimaks põhjuseks märke USA toornafta tootjate valmisolekust tootmist suurendada niipea kui hind stabiliseerub 65 dollari juures barreli kohta. Toornafta hind on viimase kahe nädala jooksul olnud 65 dollari juures, mistõttu on langenud nõudluse juures tekkinud võimalus, et väheneva nõudlusega turul kasvavad tootmismahud veelgi," ütles Statoil Fuel & Retail Eesti AS mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi pressiteates.
Statoilil on Eestis kokku 53 jaama, millest 7 automaatjaamad.