Eesti kütuseturg töötab autojuhi pilgule nagu kellavärk: kui nafta hind tõuseb, tõusevad tanklates hinnad. Kui nafta hind langeb, siis on süüdi rahvusvaheline imperialism ja neli aastaaega, miks hinda sama tempokalt langetada ei saa. Ja mis autoomaniku vaatest veel kurvem: kõikide tanklate hinnad näivad käivat sendi täpsusega ühte jalga. Sellist pilti naljalt üheski teises riigis ei näe. Aga kartelli meil väidetavalt pole.
Kartellikokkulepete üle peab vahti pidama konkurentsiamet. Konkurentsiameti peadirektor Evelin Pärn-Lee ütles, et olukorda kütuseturul on analüüsitud ja lõppjäreldused selguvad järgmise aasta suveks.
"Ma olen ka varem öelnud, et sama hind ei pruugi tähendada tingimata kartelli. Võib olla, et on turuliidrid, kelle hinnapoliitikat täpselt jäljendatakse," rääkis Pärn-Lee. Ta möönis siiski, et terves Euroopas on ta säärast ühe-hinna-poliitikat näinud tanklates vaid ühesainsas teises riigis – Albaanias.
"Teised riigid on ka neid uurimisi algatanud, näiteks Austria ja Suurbritannia. Suurbritannias tehti järeldus, et jaeturul probleeme pole, küll on probleeme hulgiturul," ütles Pärn-Lee.