SEB Turbekeskuse turbejuht Kätlin Kuke sõnul tuleks pettuste vältimiseks esmalt kriitiliselt hinnata selles poes pakutavate kaupade hindu või kehtivaid allahindlusi, kuna sageli on petturite loodud e-poodides juba kaupade esialgsed hinnad oluliselt madalamad kui sama või sarnase kauba hinnad mujal.
Sellised poed pakuvad sageli ka eriti suuri allahindlusi, samuti märgitakse, et eksklusiivsed pakkumised on lühiajalised. Sellega tahetakse öelda, et saate osta väga soodsalt kohe praegu, sest hiljem sellist võimalust enam ei ole. Kahjude vältimiseks oleks mõistlik võrrelda hindu erinevates poodides – kui mujal sama madalaid hindu ei ole, peaks juba ainuüksi see fakt kahtlusi äratama,
märkis Kukk pressiteates.
E-poe usaldusväärsust aitaks tema sõnul tõestada ka teiste ostjate tagasiside nende ostukogemusele. Sellist tagasisidet tasub otsida erinevatest allikatest, et tekiks võimalikult objektiivne pilt. Mõnikord püüavad kavalad petturid aga kopeerida tuntud e-poodide veebilehti.
"Seetõttu on e-poode külastades oluline kontrollida nende tehnilisi andmeid, sealhulgas veebipoe aadressi – brauseris genereeritav link peaks olema ilma vigade või kahtlaste märkide ja sümboliteta. Samuti tuleks veenduda, et link algaks täheühendiga https://, mis näitab, et kaupleja hoolitseb ostja andmete turvalisuse eest. Lõpuks tasub kontrollida, kas kaupleja kuvab e-poe lehel ka oma kontakte ja kas need on õiged, et temaga saaks vajadusel otse ühendust võtta," lisas Kukk.
Kuke sõnul on pühade-eelsel ajal, kui tellitakse ja saadetakse palju pakke, petturite seas samuti levinud e-kirjad ja SMS-id postiteenust pakkuvate ettevõtete nimel. Nende puhul on õngituskirjadega, mille abil püütakse ohvritelt saada erinevaid andmeid või panna neid teostama makseid. Ta toonitas, et oluline on suhtuda kahtlastesse teadetesse kriitiliselt ja varuda aega, et süveneda nende sisusse.