06.02.2018 Teisipäev

Swedbank Eesti 2017. aasta ja IV kvartali finantstulemused

  • Kasvav laenuportfell
  • Digitaalselt aktiivsete klientide arvu kasv
  • Swedbank oli 2017. aastal 89 miljoni euroga üks Eesti suuremaid maksumaksjaid

Swedbank Eesti 2017. aasta kasum ulatus 170,3 miljoni euroni, mida on 3% vähem kui mullu. Languse peamine põhjus oli kõrgem tulumaksukulu, mille põhjustas uus dividendipoliitika. Maksudeeelne kasum kasvas 2016. aastaga võrreldes 8 protsenti.

„Meil on rõõm näha, et praegu on Eesti majandus väga heas seisus. Eesti inimestel ja äridel läheb hästi ning see kajastub ka meie laenuportfellis, mis kasvas viimase aasta jooksul märgatavalt. 2017. aasta tõi endaga kaasa ka olulise muudatuse maksupoliitikas, mille tulemusena maksab Swedbank alates 2017. aastast dividendidena välja kogu teenitud kasumi, tasudes kohe ka ettevõtte tulumaksu. 2017. aasta eest panustame tänavu tulumaksuna riigieelarvesse 43 miljonit eurot,“ ütles Swedbank Eesti peadirektor Robert Kitt. „2017. aastal tulime välja mitmete uuendustega digikanalites. Neist kõige olulisem on Smart-ID, uus autentimisvahend, mida kasutab nüüdseks juba üle 100 000 Swedbanki kliendi. Meie mobiilipanka kasutab tänaseks aktiivselt aga umbes 250 000 inimest ning see number kasvab püsivalt.“

Laenud ja hoiused

Laenumaht kasvas 7 protsenti nii kodumajapidamiste kui ka ettevõtete laenude toel. Tugevamat kasvu näitasid ettevõttelaenud, eluasemelaenud ja liisingud. Hoiuste maht kasvas 5 protsendi võrra. Suurt kasvu näitasid kodumajapidamiste hoiused, kuid veidi kasvasid ka ettevõtete hoiused.

Krediidikvaliteet

Laenukahjumite reserv vähenes 3,2 miljoni euro võrra, 2016. aastal tegi pank aga 5,4 miljoni euro ulatuses laenukahjumite eraldisi.

Tulud ja kulud

Puhas intressitulu vähenes 1 protsenti. Kahanemise peamiseks põhjuseks on madalamad intressimäärad turul, kõrgemad laenumahud mõjusid tulemusele aga positiivselt. Puhas teenustasutulu kasvas 6 protsenti, kuna maksete töötlemiselt ning kaardi- ja varahalduselt laekus rohkem tasu.

Kogukulud kasvasid 2 protsendi võrra. Peamiseks mõjutajaks oli personalikulude suurenemine.

Ettevõtte areng

Swedbankis pensionivara koguvatele klientidele oli 2017. hea aasta. Kõik meie II samba pensionifondid olid turul parima tootlusega. Panga aktiivselt hallatud fondide valitsemistasud on tänaseks turu madalaimad. 

Meie klientide harjumused on viimaste aastatega võrreldes olulisel määral digitaalsemaks muutunud. Lisaks Smart-ID kasutuselevõtule ja mobiilipanga arendamisele on Swedbank otsimas koostöövõimalusi kolmandate osapooltega. 2017. aasta lõpus hakkasime koostöös Erplyga pakkuma Swedbanki internetipanga e-arveldusteenuseid väikestele ja keskmistele ettevõtetele. Kliendid saavad nüüd hõlpsalt ühendada enda pangakonto ja majandusarvestuse. Teenus on hästi vastu võetud.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255