"Valdkonna ettevõtjad tervitavad transiidisektori uuendatud koosseisus kokku kutsumist, sest kõigi jaoks on selge, et meil tuleb leida sektori elavdamiseks uusi lahendusi. Turuosa kaotada on kerge, kuid see, mis on kümne aastaga kaotatud, pole taastatav ühe aastaga. Küll aga näen, et värske valitsus on valmis astuma samme, mis aitaksid meie transiidiettevõtjatel edukamalt opereerida," ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson pressiteates.
Transiidikomisjoni kokku kutsunud Simsoni sõnul on vajalik, et valitsus kuulaks valdkonna kandvamate jõudude nõuandeid. Transiidisektor on viimase kümne aasta jooksul turuosa kaotanud ning veomahud on kordades langenud. Olukorra paranemiseks tuleb ministri sõnul leida uusi ideid ning parandada koostööd ettevõtjate ning ministeeriumi vahel.
Simsoni hinnangul tuleb Eestil liikuda senisest ida-lääne suunalisest transiidist rohkem põhja-lõuna suunalise veo peale ning selles peetakse oluliseks Rail Balticu projekti, mis avab uusi ja kiiremaid võimalusi kauba vedamiseks raudteel. "Tänasel koosolekul oli palju juttu ka Hiinast ning sealse potentsiaali ärakasutamisest. Oli tore näha, et transiidiettevõtjad on valmis koostööks ning nõus koos valitsusega ühiseid lahendusi otsima."
Valitsuse transiidikomisjon loodi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) juurde 2003. aastal nõuandva organina, kuid komisjoni pole juba enam kui seitse aastat kokku kutsutud. Transiidikomisjoni tööks on õigusloome-, valdkondlike strateegiate-, välissuhtluse- ja finantseerimisalaste ettepanekute tegemine, et tagada meie transpordiettevõtjate konkurentsivõime ning soodustada majanduskasvu. Komisjoni juhib majandus- ja taristuminister, järgmine transiidikomisjoni kohtumine lepiti kokku juuliks.
Komisjoni kuuluvad MKM-i, rahandusministeeriumi, välisministeeriumi, maksu- ja tolliameti, tehnilise järelevalve ameti, veeteede ameti, Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni esindajad. Ettevõtetest on komisjonis Eesti Raudtee, Tallinna Sadam, Rail Baltic Estonia, EVR Cargo, Sillamäe Sadam, Alexela Oil, VOPAK E.O.S, E.R.S ja Kühne + Nagel.