Turundajate Liidu (TULI) tegevjuht Maarit Mäeveer selgitas pressiteates, et turundussektor on valdkond, mis aitab Eesti ettevõtetel äriedu saavutada, tooteid disainida, lansseerida ja müüki kasvatada, kuid tänane olukord ei võimalda tööd samal tasemel jätkata. Samuti on tema sõnul võimalik, et paljud turundusagentuurid lõpetavad töö.
Eelkõige on tema sõnul liidule muret avaldanud üritusturundajad, kuid ka teised turundusettevõtted.
Kui 2018. aastal oli sektori käive ligi 665 miljonit, siis lähikuudel on selle sektori ettevõtete käive 70–80 protsendi võrra väiksem," prognoosis Mäeveer.
Enamus sektori ettevõtetest ei oma reservi mitmekuulise madalseisu jaoks. Käibelangusest tulenevalt jääksid kiiresti tööta suur osa agentuuride töötajatest ja spetsialistidest," lisas ta.
TULI-i juhatuse liige ja agentuuri Optimist Creative juht Magnus Lužkov märkis pressiteates, et turundusvaldkonda tervikuna kuulub üle 20 000 inimese, kelle igapäevategevus julgustab tarbimist ja annab majandusele hoogu juurde. Kui tellija poolel töötab tema hinnangul orienteeruvalt 8000 inimest, siis vähemalt kaks korda sama palju inimesi teeb turundustööd allhankijatena.
Paljud neist inimestest mäletavad veel selgesti viimast majanduslangust, kui spetsialistide arv agentuurides kahanes kolmandiku peale. On kulunud kümme aastat, et need andekad inimesed sellesse valdkonda tagasi tuua ja meeskondadena tööle saada," lisas Lužkov.
Tema vaates on töö olnud tulemuslik ning viimastel aastatel on tekkinud rohkelt Eesti brände, kes suudavad tänu oma sisule ja välimusele läbi lüüa.
Kui aga kogemustega tublid turundusinimesed täna laiali saata, läheb uuesti 10 aastat, et samasse punkti tagasi jõuda."
Lužkovi sõnul on turundusagentuuride majanduslik väljavaade äärmiselt kehv, kuid valitsus ja ettevõtjad saavad siiski olukorda leevendada.
Kuna agentuuride rasvakiht on väga õhuke, siis kuudepikkuse veniva seisaku puhul on valitsus see, kes otsustab, kui kiiresti me pärast kriisist väljume," toonitas ta.
Lisaks valitsusele on tema sõnul oluline roll ka ettevõtete juhtkondadel, kellel on võimalus seisakut kasutada mitte puhkamiseks, vaid kriisist väljumise kampaaniate ettevalmistamiseks.
Samuti kinnitas Lužkov, et turundajad on igati valmis riigile oma abi pakkuma kõikides turundusvaldkonna teenustes, kus avalik sektor on ülekoormatud. Hiljutise liidu üleskutse peale ulatada riigile abikäsi on tänaseks tema sõnul andnud oma nõusoleku 54 turunduse võimekusega ettevõtet ja agentuuri.