"Ma ei tea, mis söeturul praegu toimub, niipalju kui ma kõrvalt olen vaadanud, siis tundub, et turul nõudlus on langenud ja hinnad on ka langenud," ütles Vare BNS-ile. Samas ei välistanud ta ka, et Venemaa Raudtee otsus võib olla vastukäiguks Läti Raudtee endise juhi Ugis Magonise vahistamisele.
Vare hinnangul on võimalus, et osa eelnevalt Riia kaudu liikunud kivisöest võiks edaspidi Muuga kaudu liikuda. "Meil on piirkonna parim söeterminal mahuga 5,5 miljonit tonni võimsust. Seisab tühjalt, kuna siiani on seda blokeeritud planeeringute kaudu – lihtsalt ei ole lastud Eesti suunal laadida sütt. See on olnud kõige efektiivsem viis, sest seda on peaaegu võimatu vaidlustada."
"Küsimus on, kas need potentsiaalsed kliendid, kes täna selle voo taga seisavad, kas neil on iga hinna eest nüüd vaja vedada edasi; ja kui on vaja edasi vedada, eks nad siis otsivad teisi kanaleid, kaasa arvatud ka meie oma," lisas Vare.
Riia vabasadam on saanud veel ametlikult kinnitamata teate, et Venemaa Raudtee peatab kivisöe transiidi Riia sadama kaudu, ütles sadama juhatuse esimees Andris Ameriks Läti televisioonile neljapäeval. Kivisüsi moodustab enam kui kolmandiku Riia sadama kaubamahust, kokku 13-14 miljonit tonni aastas, mis tähendab 130-140 miljonit eurot, lisas Ameriks.
Möödunud nädalal pidasid Läti ametivõimud pistisekahtlusega kinni Läti Raudtee endise juhi Ugis Magonise, kellel olid väga tugevad suhted Vene Raudtee juhtkonnaga.