02.11.2023 Neljapäev

Gaasiliit: praegusel kujul ei soodusta sõidukimaks gaasi tarbimist

Eesti Gaasiliit saatis rahandusministeeriumile pöördumise, milles leiab, et mootorsõidukimaksu eelnõu ei võta arvesse gaasisõidukite kasutamisest tulenevat positiivset keskkonnaaspekti, mistõttu jääks gaasi tarbimine transpordis samale tasemele ja uusi sõidukeid enam ei soetataks.

Gaasiliidu hinnangul peaks ka praegune eelnõu leidma võimalused, kuidas tagada biometaani suurem kasutus.
Gaasiliidu hinnangul peaks ka praegune eelnõu leidma võimalused, kuidas tagada biometaani suurem kasutus. Foto: pixabay

Liit leiab oma kirjas, et praegune eelnõu gaasisõidukite maksustamisel on vastuolus valitsuse seisukohtadega, läbi mille on Eesti riik proovinud Euroopa Liidu (EL) otsustusprotsessides leida võimalusi biometaani kasutamisega transpordis.

Gaasiliidu hinnangul peaks ka praegune eelnõu leidma võimalused, kuidas tagada biometaani suurem kasutus ja ühtlasi kannustada investeeringuid biometaanijaamadesse, sest läbi selle on võimalik Eestil täita rahvusvahelisi ja EL-i kliimaeesmärke. Linnaliinibussid, maakonnabussid, raskeveokid ja sõiduautod peaksid olema käesolevas eelnõus käsitletud sihtgrupina, mille kasutust tuleks soodustada.

Kui busside osas on liidu sõnul teatud edasiminekuid, siis praegusel hetkel puudub igasugune stiimul raskeveonduses diislikütuselt üle taastuvatele energiaallikatele või näiteks gaasile, mille heide on juba võrreldes diislikütusega 20 protsenti väiksem. Asendades diiselveokid biometaani kasutavate veokitega, on liidu andmetel heitmete vähenemine alates 80 protsenti väiksem või suudab olla täielikult null või miinusheitmega.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255