Maanteeameti sõidukite registri osakonna peaspetsialist Sulev Villi sõnul muudetakse kolmapäeval jõustuva liikluskindlustuse seadusega liiklusseaduse seda osa, mis reguleerib mootorsõiduki või selle haagise registrikannet, teatas maanteeameti pressiesindaja. „Nüüdsest peatab maanteeamet sõiduki või selle haagise registrikande juhul, kui sõiduki korralise tehnoülevaatuse ja viimase kindlustuslepingu poliisi kehtivuse lõppemisest on möödunud kaks aastat,“ selgitas Vill ja lisas, et registrikanne taastub, kui sõiduk läbib uuesti tehnoülevaatuse.
Esimene registrikande peatamine toimubki juba 1. septembril ja peatamisele lähevad kõik need sõidukid, mis vastavad eelnimetatud tingimustele. Edaspidi hakkab registrikande peatamine toimuma vastavalt kahe aasta möödumisele viimase tehnoülevaatuse ja kindlustuspoliisi kehtivusest.
Sõiduki, mille registrikanne on peatatud või mis on ajutiselt registrist kustutatud, loetakse registreerimata sõidukiks ja sellise sõiduki kasutamise liikluses pole lubatud. Erandkorras – kui sõidukil ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi – võib sellise sõidukiga ettevaatlikult ja rikke iseloomu arvestades sõita lähimasse remondikohta, tehnoülevaatuspunkti, liiklusregistri büroosse või parkimiskohta.
Registrikande peatamisega sõidukit registrist mitte ei kustutata, vaid lisatakse sõiduki andmetele andmebaasis juurde märge „Registrikanne peatatud“. Kõik selle sõiduki andmed jäävad maanteeameti andmebaasi alles, kuid sellist sõidukit ei lülitata automaatsesse liikluskindlustuse süsteemi.
„Seda toimingut võiks käsitleda kui laoinventuuri, mille tulemusel hakatakse vahet tegema liikluses kasutavatel ja seisvatel sõidukitel,“ selgitas Vill. Varem võis sõiduk liiklusregistris olla aastaid, kuigi seda ei pruukinud enam reaalselt olemas olla.