Meie kui maksukonsultantide ja raamatupidamisteenuste pakkuja poole pöördutakse sageli küsimusega: kas hakata käibemaksukohustuslaseks või mitte? Kuidas on kasulikum: tegutseda KMKR numbriga või ilma selleta?
Selleks et vastata küsimusele, millisel juhul on kasulik saada KMKR number enne seadusega määratud piirkäibe saavutamist, on vaja analüüsida järgmisi tegureid:
- Kes on ettevõtte kliendid: kas eraisikud või teised käibemaksukohustuslastena registreeritud ettevõtted?
- Kui suur on kauba või teenuse juurdehindlus? Milline on kauba või teenuse hind võrreldes konkurentidega?
- Kui suured on ettevõtte kogukulud?
- Kui suur on raamatupidamisteenuste kulud juhul, kui ettevõte on kantud käibemaksukohustuslaste registrisse?
- Kas planeeritakse sisseoste ettevõtetelt, kellel on käibemaksukohustuslase number Euroopa Liidus (VAT-number)?
- Kas ettevõte tegeleb kauba impordiga?
Iga konkreetset olukorda tuleb käsitleda individuaalselt, aga kui väga tugevasti üldistada, on KMKR numbri puudumine kasulik, kui:
- ettevõtte kulude kogusumma ei ole suur;
- ettevõte tahab vähendada halduskoormust ja raamatupidamiskulusid;
- ettevõte osutab teenuseid lõpptarbijale (eraisikutele).
KMKR numbri saamisele tasub mõelda enne seadusega määratud piirkäibe (40 000 eurot) saavutamist, kui:
- ettevõte ostab kaupu ja teenuseid isikult, kes on Euroopa Liidu käibemaksukohustuslane;
- ettevõtte tegevus seisneb kaupade veos väljapoole Euroopa Liidu piire;
- ettevõte on kohustatud registreeruma piiratud käibemaksukohustuslasena.