Sester: kütuseaktsiisi soodustust logistikasektorile saaks arutada
"Iga erisus annab juurde teatavat bürokraatiat ja halduskoormust, aga olen seda meelt, et teatud erisuste puhul ma ei loeks seda paheks. Rääkides kütuseturust, jah see on võimalik, et analüüsida, mis juhtuks, kui teha logistikasektorile erisus," ütles Sven Sester Äripäeva kütuseturu aastakonverentsil.
Sester lisas, et erisusega kaasnevad kindlasti küsimused, kuidas seda hallata ja kontrollida. "Mingid mehhanismid peavad olema, et tagada, et need erisused läheksid õigesse kohta. Ka Dmitri Jegorov nentis oma esitluse lõpuks, et need probleemid, mis lauale tuleksid, võivad selle teema hävitada," sõnas Svester.
Riigikogu rahanduskomisjoni liige Jürgen Ligi sellise erisuse tegemisega ei nõustu. "Kas me alkoholi puhul võiksime teha erandi, et kui sa jood rohkem, siis me laseme aktsiisi alla, kuna sa oled suurtarbija," küsis Ligi. "Probleem ei ole ainult bürokraatia, vaid see, et erisus tekitab kohe juurde uue erisuse," märkis ta.
"Näiteks terviseedendamise erisoodustuse alt mahavõtmine ei jõudnud tegelikult nendeni, kellel sellega probleem on. Vaidleme selle asemel selle üle, et mis üldse tervislik on. Sinna erisuse alla on sattunud mitmeid erinevaid mittetervislikke asju ja sealt on välja jäänud mitmed tervislikud asjad," lisas Ligi.
Erakondade rahastamise järelelevalve komisjoni esimehe Ardo Ojasalu sõnul on kütuseaktsiisi osas erisuse tegemine võimalik pigem teoreetiliselt. "Seda oleks kindlasti keerulisem teha kui elektriaktsiisi osas, kus oli selge, millistele ettevõtetele see kehtib," ütles Ojasalu.