Boltil algab Suurbritannias kohtulahing
Viimased töötingimuste muudatused hakkasid kehtima augustist, mis tähendab seda, et Bolti sealsetel sõidukijuhtidel on samasugused õigused, nagu on seaduse järgi kõikidel Briti töötajatel – vaatamata asjaolule, et Bolt ei pea sõidukijuhte mitte töövõtjateks, vaid iseendale tööandjateks, kirjutab Financial Times.
Maailma ühe mõjukama majanduslehe sõnul börsileminekut ootaval Boltil on sealsel turul suur konkurents sõidukijuhtide pärast, kes töötavad mitme platvormi kaudu. Näiteks on Uber juba omistanud juhtidele töövõtja staatuse, mille kohta tegi Ühendkuningriigi ülemkohus otsuse juba 2021. aastal.
Surve sõidujagamis- ja muude platvormide kaudu toiduvedamist pakkuvatele ettevõtetele kasvab nii siin- kui sealpool Atlandi ookeani, aga kohtulahendid on erinevad.
Nii otsustas USA California osariigi ülemkohus, et rakendustel põhinevate sõidujagamis- ja saadetiste vedamisettevõtted, näiteks Uber ja Lyft, võivad jätkata juhtide ja vedajate käsitlemist pigem lepingupartnerite kui töövõtjatena.
Bolt on toonitanud, et pakub võimalust mitmel inimesel registreerida ühele kontole ning rääkida läbi oma tingimuste üle, kirjutab Financial Times. Ettevõtte sõnul annab see võimaluse olla ettevõtja.
Postimehele kommenteeris Bolt, et kõik nende sõidujuhid töötavad Ühendkuningriigis füüsilisest isikust ettevõtjana ja enamik neist hindab võimalust olla iseendale tööandja, sest see on paindlik mudel, kus igaüks kontrollib ise oma teenimisvõimalusi.
"Küll aga soovivad mõned ametühingud ja nende liikmed, et neid käsitletaks Bolti platvormil töötajatena ning on sellega seoses pöördunud kohtusse. Kuna kohtuasi on käimas, ei ole meil võimalik sel teemal täiendavalt kommentaare jagada," selgitas Bolti kommunikatsioonijuht Liisi Maria Aleksius.
"Bolt on juba varem toonud juhtideni paindliku pensionimudeli ning 1. augustil lisasime selle ka programmi, mis pakub võimalust teenida vähemalt Ühendkuningriigi miinimumtöötasu ja saada tasu puhkusepäevade eest. See on Bolti proaktiivne samm, mis põhineb juhtide tagasisidel, kes soovivad jääda iseendale tööandjaks," lisas Aleksius.
Bolti sõnul kehtivad selles küsimuses igas riigis erinevad reeglid ja mudelid.
"Eestis on kõik Bolti sõidujuhid ja kullerid kas füüsilisest isikust ettevõtjad või osutavad teenust OÜ kaudu. See tähendab, et nad reguleerivad täielikult oma tööaega ise ning nende sissetulek laekub nende ettevõtte pangakontole ehk ka oma sissetulekuid majandavad juhid ise," toonitas ettevõtte kõneisik.