Tegemist on Tallinna linnavalitsuse ja politseiga koostöös sündinud pilootprojektiga, mille eesmärk on rahustada liiklust ning jälgida liikluskäitumise muutust. Piirkiirust alandatakse Põhja puiestee, Mere puiestee, Rävala puiestee, Liivalaia, Tehnika ja Telliskivi tänavatest vanalinna poole jääval alal.
Abilinnapea Vladimir Sveti sõnul katsetatakse piirkiiruse alandamist kõigepealt südalinnas, kus on tõukerattaliiklus kõige intensiivsem. "Linn ei soovi kuidagi pärssida tõukerattateenuse arendamist, kuid see saab toimuda nii, et oleks tagatud kõigi kaasliiklejate, eriti aga kõnniteedel liikuvate jalakäijate ohutus,“ ütles Svet.
Bolti tõukerataste suuna juhi Aleksandr Lilišentsevi sõnul hakkab kiirusepiirang hakkab kehtima kõigil pilootala sisse jäävatel tänavatel ja teedel, kus puudub spetsiaalne rattarada. "Rattatee olemasolul jääb kiiruseks 25 kilomeetrit tunnis. Samuti jääb Bolti tõukeratastel kehtima haridusasutuste lähedal, Vabaduse väljakul ja vanalinnas olev kiirusepiirang 15 kilomeetrit tunnis,” selgitas Lilišentsev.
Tegemist on pilootprojektiga, mille esialgsed tulemused selguvad jaanipäevaks. "Siis saame analüüsida, milline on olnud kiiruse alandamise mõju liikluskäitumise muutusele ja teha edasisi otsuseid,” sõnas Lilišentsev.
„Osapooled jätkavad tööd ka elektritõukerataste parkimist puudutava katseprojektiga, et sellega oleks võimalik juunis alustada. Üldiseks printsiibiks on parkimiskohtade hajutamine 100-meetriste vahedega. Erandiks tõmbekohad, kus vajadus suuremate või tihedamalt paiknevate parkimiskohtade järele olemas. Seda saame koostöös ettevõttega jooksvalt koordineerida. Lisaks hakkab linn otsima ja kaardistama piirkondi, kuhu saaks parkimisalasid juurde tekitada,“ lisas abilinnapea Svet.