Kõik esitatud taotlused hinnatakse ära, seatakse hindamistulemuste järgi pingeritta ning rahastuse saavad eelarve piires kõige tugevamad projektid. Otsused saavad teatavaks 2022. aasta märtsi lõpuks, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Taotlusvoor avanes möödunud aasta 5. novembril. Toetust sai taotleda 20 000 kuni 200 000 eurot ning projekti tegevused tuleb ellu viia hiljemalt 31. oktoobriks 2023.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Suti sõnul on 2022. aastal turismisektoris aeg keskenduda tulevikule ja kriisist tugevamale väljumisele.
"Toetus on mõeldud uute turismitoodete loomiseks ja juba olemasolevate uuendamiseks, et need looksid suuremat lisandväärtust, tõstaksid Eesti turismitoodete rahvusvahelist konkurentsivõimet ja aitaksid taastada meie turismiteenuste eksporti kriisieelsele tasemele. Suur taotlejate arv on tunnistuseks sellest, et ettevõtjate huvi on suur ja üha enam mõeldakse sellele, kuidas pandeemiajärgselt muutunud maailmas kliente meelitada ja pakkuda neile kaasaegset, põnevat ja ohutut teenust," rääkis Sutt.
Toetuse abil arendatav turismitoode peab olema suunatud otse lõpptarbijale, looma reisimotivatsiooni Eesti külastamiseks või külastusaja pikendamiseks, eristuma välisturul ja Eestis pakutavatest teistest turismitoodetest, pakkuma terviklikku külastuselamust, vastama kestlikkuse ja kaasava disaini põhimõtetele ning järgima digi- ja rohepöörde trende.
Lisaks on käimas taotluste esitamine turismisektori kesksete digilahenduste loomise toetusele. Toetuse abil arendatavad digilahendused tuleb viia ellu turismi- ja IT-ettevõtjate koostöös ning peavad võimaldama liitumist vähemalt sajale turismivaldkonna ettevõttele.
Eeltaotlusi saab esitada kuni 21. veebruari pärastlõunani. Taotlemise info on kättesaadav Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse koduleheküljel.
Nii tootearenduse kui kesksete digilahenduste toetusi rahastatakse Euroopa Liidu COVID-19 pandeemiale reageerimise ehk REACT-EU vahenditest. Turismisektori tootearenduse toetusega suunatakse sektorisse 13,65 miljonit eurot ning kesksete digilahenduste loomiseks 4 miljonit eurot.