Parts tõi valitsuse pressikonverentsil välja, et uute ja vanade rongide remondi ja hoolduskulude vahe on hinnanguliselt üle 4 miljoni euro. Kahe rongiareaali ühise opereerimisega hoiab riik kokku ligikaudu 770 000 eurot. Kas nelja aasta pärast opereerib rongide riik ise või eraettevõte, pole Partsi sõnul siinkohal oluline.
Kuna uued rongid on kergemad, siis infrastruktuuri tasudest õnnestub Partsi sõnul orienteeruvalt kokku hoida samuti ligikaudu 770 000 eurot. Vanade rongide amortatsiooniks on siiani arvestatud üle 640 000 euro aastas, lisas Parts.
Uutel rongidel pole vajadust ka kahe vedurijuhi järgi, ning tööjõukuludelt hoitakse kokku 450 000 eurot. Seoses riigi otsusega lõpetada Edelaraudteega reisijate veoleping saatis ettevõte möödunud aasta lõpus koondamisteate 126 inimesele, Elroni läksid neist tööle ligikaudu 50 inimest.
"Neid on nimetatud Partsi trammideks, Stadler on neid nimetanud Stadleri Ferrarideks," ütles Parts uute rongide kiituseks.
Parts möönis, et miski ei õigusta siiski ebamugavuste põhjustamist reisijatele ja avaldas lootust, et Elron lahendab lähiajal ka tipukoormuse küsimused. "Täna tuli uus rong, järgmine nädal parandatakse neid väljumisi, kus tipukoormusel on probleem ilmenenud."
Parts kinnitas, et tema ootas sujuvat üleminekut, kuna ettevõtte juhtkond kinnitas, et nad on valmis perfektseks üleminekuks. Täna on Elronil oma 13 olemasoleva rongiga Partsi kinnitusel ka võimalus sujuva teenuse pakkumiseks olemas.
Parts rääkis pressikonverentsil ka sellest, et Edelaraudtee tegi 2008. aasta läbirääkimiste ajal riigile ettepaneku dotatsiooni järgnevatel aastatel kordades suurendada, kuid leppis 182 miljoni kroonise dotatsiooniga pärast seda, kui Elron sõlmis lepingu uute rongide ostuks.
Kui 2008. aastal oli dotatsioon üle 170 miljoni krooni, siis Edelaraudtee küsis 2009. aasta dotatsiooniks juba 339 miljonit Eesti krooni, 2010. aastaks 465 miljonit krooni, 2011. aastaks 625 miljonit eesti krooni, 2012. aastaks 550 miljonit eesti krooni, rääkis Parts valitsuse pressikonverentsil.
Edelaraudtee ise on suurema dotatsiooni küsimist põhjendanud vajadusega soetada uus rongipark, milleks ettevõte oli valmis juba 2008. aastal.