06.06.2024 Neljapäev

Ohtlikke olukordi juhtub raudteeülekäikudel aina rohkem

Kui viimase kolme aastaga on raudteeülekäigukohtadel juhtunud 82 ohtlikku olukorda, siis tänavu esimese viie kuuga on neid juba 17, selgub Elroni ohutusstatistikast. 

Rongi pidurdusteekond on olenevalt ilmast 400 kuni 1400 meetrit.
Rongi pidurdusteekond on olenevalt ilmast 400 kuni 1400 meetrit. Foto: pixabay

„Ülekäigukohtadel on aastatel 2021-2023 toimunud kokku 82 ohuolukorda ehk napikat, kus jalakäijat lahutas kokkupõrkest reisirongiga vaid kuni paar sekundit,“ ütles Elroni ohutusjuht Natali Aosaar.

„Suurem osa ohuolukordadest on leidnud aset Keila, Nõmme, Tondi, Hiiu, Laagri ning Kehra ja Tapa ülekäigukohtadel. Õnnetusjuhtumeid on ülekäigukohtadel viimase kolme aasta jooksul toimunud seitse.“

Ligi kolmandik raudteeülekäikude ohuolukordadest on seotud lastega. Tänavu esimese viie kuuga on registreeritud raudteeülekäigukohtadel napikaid 17, neist peamiselt Tallinn-Keila liinil ning on toimunud üks õnnetusjuhtum.

Aosaare sõnul on viimastel aastatel vähenenud küll õnnetuste arv, kuid ohuolukordade arv on kasvusuunal. „See on tingitud nii liikluskoormuse üldisest kasvust piirkondades ja sellega seotud tähelepanu hajumisest. Näeme ka pärast ohuolukorda rongi pardakaamera pilti analüüsides, et paljud ohuolukorrad on seotud raudteed ületades kõrvalise tegevusega tegelemisega – näiteks on inimesed süvenenud oma nutitelefoni," lausus Aosaar.

Elron kutsub jalakäijaid üles olema raudteed ületades eriti tähelepanelikud, sest rongi pidurdusteekond on olenevalt ilmast 400 kuni 1400 meetrit.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255