27.06.2013 Neljapäev

Juurutati elektroonne töövõimetusleht ehk E-TVL

Töövõimetuslehti on seni alati käideldud paberil. Hüvitise määramiseks vajalikud andmed on seetõttu liikunud aeglaselt, pikk menetlus on neelanud nii raviasutuste, tööandjate kui Haigekassa ressursse.

Paberil menetledes väljastas arst patsiendile töövõimetuslehe, mis kulges esmalt tööandjale, kes edastas lehe Haigekassale. Tavaliselt ei saatnud asutused igat töövõimetuslehte kohe Haigekassasse, sest suuremate firmade puhul oleks kaasnenud suurem asjaajamise- ja postikulu. Seetõttu edastati lehed Haigekassale kord nädalas.

Haigestumise kõrgajal kogunes lehti Haigekassasse väga palju. Nende andmete süsteemi sisestamise ja hüvitise arvutamise järjekord kasvas siis tihti kolme nädalani. Hüvitise pikk ooteaeg pani inimesed sel juhul majanduslikult raskemasse olukorda.

Haigekassa otsustas protsessi lihtsustada, muutes töövõimetushüvitiste maksmiseks vajaliku andmevahetuse elektroonseks. E-TVLile ehk elektroonsele töövõimetuslehele on üle mindud järk-järgult. Esiteks viidi 2006–2008 kogu rahaliste hüvitiste menetlemise tarkvara üle uuele, e-andmevahetuseks sobivamale platvormile. Siis alustati e-andmevahetuse väljatöötamist raviasutustele, sest E-TVLi andmevahetuse juurutamise eeldus oli käivitada e-töövõimetuslehtede edastamine arstidelt Haigekassale.

Tööandjatele avati töövõimetuslehtede andmeedastuse e-teenus pilootimiseks 2012. aasta lõpus. Uue süsteemi pilootimisel selguvad kõige paremini tööandjate ootused ja lahenduse seni märkamata jäänud puudused. Esimestena liitusid suurpartnerid Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Ida-Tallinna Keskhaigla, ettevõtteist Stoneridge Electronics. Praeguseks on teenusega ühinenud üle 110 ettevõtte ja asutuse.

Esimeses kvartalis esitati tööandjate poolt Haigekassale 140 tuhat töövõimetuslehte, neist üle 5000 E-TVLina.

Vaatamata üksikutele selgunud vajakajäämistele on E-TVLi lahendust kasutavad töötajad olnud rahul: uue süsteemi lahendus on kasutajasõbralikult lihtne ja toimib hästi. Haigekassa on plaaninud avada E-TVLi teenuse kõigile ettevõtteile hiljemalt 2014. aasta alguseks, kui on jõustunud E-TVLi andmevahetuseks vajalikud seadusemuudatused. Seni peab igal töövõimetuslehe andmeid elektroonselt edastada sooviv asutus sõlmima haigekassaga andmevahetuse lepingu.

E-TVLi süsteemi täieliku rakendamise üleminekuajaks tööandjatele on kavandatud aasta 2015. Edasi ei peaks raviasutused enam paberlehte väljastama – kogu töövõimetuslehtede teave liigub ainult elektroonselt.

Uue süsteemiga võidavad kõik – raviasutustel kaob paberlehtede väljastamise vajadus, tööandjad säästavad andmete esitamise aega ja kulu ning töötajad saavad hüvitise haigusrahad kätte senisest kiiremini, kahe päevaga.

Ettevõtjatel, kes hoolivad endast ja oma töötajaskonnast, soovitan rakendada enda teenistusse E-TVL.

Töövõimetuslehe andmete elektroonilist edastamist võimaldava lepingu sõlmimiseks palub Eesti Haigekassa Harju osakonna direktor Ado Viik edastada järgmised andmed See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.:

  1. asutuse registrikood;
  2. asutuse täisnimi;
  3. lepingut allkirjastava juhi nimi;
  4. millise õigusakti alusel asutuse juht tegutseb (põhikiri, põhimäärus, volikiri);
  5. e-töövõimetuslehti töötleva töötaja nimi, telefoninumber ja e-posti aadress;

Haigekassa valmistab seejärel ette lepingu andmete edastamiseks. Peale lepingu allkirjastamist avatakse teenus RIA poolt.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255