Kaasaegsed värbajad kombineerivad uusi tehnoloogiaid oma interpersonaalsete oskustega, kuid viimati mainitud on antud võrrandis siiski olulisemad.
Dee Allan, e-õppe firma direktor, on seisukohal, et edukatel värbajatel "tuleb olla natuke nagu Christopher Columbus", pidades sellega silmas nende soovi otsida ja avastada ning saada tehinguid oma konkurentidest kiiremini.
Samuti saavad tasemel personalitöötajad aru kogu oma tegevuse vajalikkusest – kõik sammud, mida astutakse uute kontaktide loomiseks praegu, annavad tulemusi (soovituste või uute diilide näol) ka tulevikus.
Selleks aga, et sotsiaalsetest ja professionaalsest online-keskkondadest kasu saada, tuleb värbajatel endast märk maha jätta. Ei piisa vaid online'is esindatud olemisest. "Loeb see, mida internetiavarustes tehakse," ütleb Allan.
Näiteks selle asemel, et LinkedIn'is ainult kontakte koguda, tasub aktiivselt osa võtta foorumites toimuvast, vastates kasutajate tekkinud küsimustele.
Kogu sellise tegevuse peaeesmärk peaks aga siiski olema näost-näkku kohtumiste saavutamine. Värbajad loodavad uut projekti otsides liiga palju telefonikõnedele ja e-mailidele, kuid need meetodid ei võimalda suhelda sama efektiivselt kui otsekontaktis.
Dee Allan ütleb, et haritud personalitöötajad:
- On mõtlejad – nad saavad aru, et igaüks meist on erinev ning iga kandidaat ja klient nõuab erinevat lähenemisviisi, et müük "koju tuua". See aga omakorda tähendab, et värbaja peab omama mõningaid teadmisi ka psühholoogiast. Näiteks peaksid värbajad teadma, kas nende klientide suhtlemiseelistus on verbaalne, visuaalne või kineetiline.
- Teavad, kuidas väga hästi küsitleda, milliseid küsimusi küsida ja, mis kõige tähtsam, kuidas aktiivselt kuulata.
- Mõistavad, et igale tegevusele järgneb reaktsioon. Iga hea värbaja teab, et pole paremat hetke kui praegu – lükates mõne olulise ülesande homseks, jätab ta oma konkurentidele võimaluse ise esimesena parimate kandidaatideni jõuda.
- Saavad aru, et värbamise edu seisneb kontaktides. See ei tähenda ainult suuri numbreid LinkedIn'is, vaid sisukaid kontakte, kus kasu saavad mõlemad pooled.
- On karismaatilised. Tasub pingutada selle nimel, et olla teiste inimestega suheldes siiras ja õppida neid teatud tasemel tundma. Kui see ei tule välja loomulikult, peaks need oskused juurde õppima.
- Usuvad. Kõigepealt iseendasse, ja siis oma ettevõttesse, kaubamärki ja teenustesse.