Tööinspektsiooni juristi infotelefon 640 6000 annab alates 1. märtsist nõu igal tööpäeval kell 9–15. Varem tegutses infotelefon kell 10–15, kuid Tööinspektsioon otsustas avada liini tund aega varem, et kiirelt saaksid nõu küsida ka need inimesed, kes helistasid hommikuti enne infotelefoni varasemat avamisaega.
Nõustamine on Tööinspektsiooni poolt tasuta, infotelefoni kõnehind kujuneb vastavalt helistaja telefonioperaatori paketile. Nõustades seletavad juristid lahti põhiliselt töölepingu seadust ja sellega seonduvaid õigusakte. Helistajad küsivad sageli näiteks töösuhte lõpetamise ning saamata jäänud töötasu kohta.
Tööinspektsiooni juristi üleriigiline infotelefon töötab alates 2008. aasta märtsist. Korraga on liinil keskmiselt neli kuni kuus juristi. Infotelefoni tegutsemisaja jooksul on juristid vastanud kokku 173 724 kõnele. Möödunud aastal vastasid Tööinspektsiooni juristid 32 359 kõnele, mida on mõnevõrra enam kui 2011. aastal.
Rekordiliselt palju kõnesid – 50 461 – oli majanduslikult raskel 2009. aastal, kui toimus koondamiste laine. Lisaks hakkas 2009. aasta 1. juulil kehtima uus töölepingu seadus, millega seoses tuli palju küsimusi.
Tööinspektsioon pakub nõustamist läbi kolme peamise infokanali: juristi infotelefonil 640 6000, e-posti teel See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud., üle Eesti toimuvatel juristide ja tööinspektorite vastuvõttudel. Lisaks saab küsimusi esitada Tööinspektsiooni Facebooki lehel või tulla messidele, kus Tööinspektsioon on esindatud. Näiteks aprillikuus osaleb Tööinspektsioon ehitusmessil Tallinnas ja maamessil Tartus.