11.11.2010 Neljapäev

Võlgades autokoolid jätavad riigile maksud maksmata

Autokoolidele on tähtis, et neil poleks võlgu, sest vastasel juhul ei saa nad koolitusluba. Samas näiteks Tallinna tuntud autokooli Laplar võlad ulatusid eelmisel suvel koos intressidega kuni 550.000 kroonini ning kui võlad kasvasid, hakkas mullu Laplar OÜ kõrval samas koolis B-kategooria koolitusi pakkuma ka varem lennuõppega tegelenud Lap­laravia OÜ.

Praeguseks on Laplar OÜ kadunud. Ettevõte registreeriti ümber A-Pallar OÜ-ks, millel on võlgasid juba üle 800.000 krooni. Muutus ka omanik. Alates aprillist juhib seda üks enne tähtaega vabanenud endine vang, kirjutab Postimees.

"Leidsin ostja läbi ühe firma ja mina küll ei saanud aru, et ta võiks olla tankist või masinist. Tulid inimesed lipsuga notari juurde ja mina müüsin selle heatahtlikult maha," kinnitas Oleg Botvin, kes oli kuni kevadeni mõlema osaühingu omanik. Ta kinnitas, et osaühing osteti kõikide võlgadega üle.

Teine näide on tuntud Plekk-Liisu autokool. Veel mullu juunis ulatusid Plekk-Liisu Liikluskooli OÜ võlad koos intressidega 490.000 kroonini. Tänavuse aasta alguses lõpetati selle osaühingu tegevus pankrotti välja kuulutamata raugemise tõttu. See tähendab menetluse lõpetamist põhjusel, et puudub vara pankrotimenetluse kulude katteks. Samas tegutseb autokool Plekk-Liisu OÜ abil edasi, kuna sellel võlad puuduvad.

Kooli omanik Indrek Palu, kes kuulus varem ka Plekk-Liisu liikluskooli juhatusse, kinnitas, et olukord pole meelega tekitatud. "Ma tegin autokooli 20 aastat ja kaotasin kõik. Loomulikult proovisime võlgu ära maksta, aga käive kukkus ligi kümme korda, hinnad kukkusid 30–40 protsenti," seletas ta Postimehele.

Eesti Autokoolide Loodi (EAL) presidendi Enn Saardi sõnul alustab Plekk-Liisu uuesti juba mitmendat korda. Saardi väitel on autokoolide selline käitumine probleemiks olnud juba kolm-neli aastat. "On tõesti nii, et lasen ühe firma pankrotti ja lähen teisega edasi. Kolm-nelisada tuhat riigilt niiöelda toetust saada on firmale väga hea," rääkis ta.

Saardi sõnul on liidu käed seotud. Ainus võimalus olevat uut firmat mitte liitu võtta ja teha ettepanekuid. Majandusministeeriumile on esitatud näiteks ettepanek, et litsentsi andes võiks kontrollida ka omaniku tausta, peale selle võiks autokoolidel olla tagatiskapital nagu turismifirmadel.

Uue nüansi annab olukorrale uus liiklusseadus, mis lubab koolitusloa kehtetuks tunnistada, kui koolitaja on maksuvõlglane. Praegu peab võlgadest vaba olema vaid koolitusluba taotledes, kuid maksuvõlglastest autokoole leiab Krediidiinfost palju.

BNS


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255