Autokoolidele on tähtis, et neil poleks võlgu, sest vastasel juhul ei
saa nad koolitusluba. Samas näiteks Tallinna tuntud autokooli Laplar
võlad ulatusid eelmisel suvel koos intressidega kuni 550.000 kroonini
ning kui võlad kasvasid, hakkas mullu Laplar OÜ kõrval samas koolis
B-kategooria koolitusi pakkuma ka varem lennuõppega tegelenud
Laplaravia OÜ.
Praeguseks on Laplar OÜ kadunud. Ettevõte registreeriti ümber A-Pallar
OÜ-ks, millel on võlgasid juba üle 800.000 krooni. Muutus ka omanik.
Alates aprillist juhib seda üks enne tähtaega vabanenud endine vang,
kirjutab Postimees.
"Leidsin ostja läbi ühe firma ja mina küll ei saanud aru, et ta võiks
olla tankist või masinist. Tulid inimesed lipsuga notari juurde ja mina
müüsin selle heatahtlikult maha," kinnitas Oleg Botvin, kes oli kuni
kevadeni mõlema osaühingu omanik. Ta kinnitas, et osaühing osteti
kõikide võlgadega üle.
Teine näide on tuntud Plekk-Liisu autokool. Veel mullu juunis ulatusid
Plekk-Liisu Liikluskooli OÜ võlad koos intressidega 490.000 kroonini.
Tänavuse aasta alguses lõpetati selle osaühingu tegevus pankrotti välja
kuulutamata raugemise tõttu. See tähendab menetluse lõpetamist põhjusel,
et puudub vara pankrotimenetluse kulude katteks. Samas tegutseb
autokool Plekk-Liisu OÜ abil edasi, kuna sellel võlad puuduvad.
Kooli omanik Indrek Palu, kes kuulus varem ka Plekk-Liisu liikluskooli
juhatusse, kinnitas, et olukord pole meelega tekitatud. "Ma tegin
autokooli 20 aastat ja kaotasin kõik. Loomulikult proovisime võlgu ära
maksta, aga käive kukkus ligi kümme korda, hinnad kukkusid 30–40
protsenti," seletas ta Postimehele.
Eesti Autokoolide Loodi (EAL) presidendi Enn Saardi sõnul alustab
Plekk-Liisu uuesti juba mitmendat korda. Saardi väitel on autokoolide
selline käitumine probleemiks olnud juba kolm-neli aastat. "On tõesti
nii, et lasen ühe firma pankrotti ja lähen teisega edasi. Kolm-nelisada
tuhat riigilt niiöelda toetust saada on firmale väga hea," rääkis ta.
Saardi sõnul on liidu käed seotud. Ainus võimalus olevat uut firmat
mitte liitu võtta ja teha ettepanekuid. Majandusministeeriumile on
esitatud näiteks ettepanek, et litsentsi andes võiks kontrollida ka
omaniku tausta, peale selle võiks autokoolidel olla tagatiskapital nagu
turismifirmadel.
Uue nüansi annab olukorrale uus liiklusseadus, mis lubab koolitusloa
kehtetuks tunnistada, kui koolitaja on maksuvõlglane. Praegu peab
võlgadest vaba olema vaid koolitusluba taotledes, kuid maksuvõlglastest
autokoole leiab Krediidiinfost palju.
BNS