NPS soovitusindeksi uuring kaardistab, kuivõrd soovitaksid inimesed erinevaid ettevõtteid, mille teenindusega nad on viimasel ajal kokku puutunud, oma sõpradele ja tuttavatele.
Suurepärane teenindus on midagi, mida inimesed oskavad hinnata, ja teinekord tehakse ostuotsus teatud ettevõtte kasuks nimelt seetõttu, et sõber või tuttav selle ettevõtte kliendikogemusest nii vaimustunult rääkis,
märkis Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko.
„Hea teeninduse kuu lõpetuseks on rõõm tõdeda, et selgelt valdav enamus ehk 82 protsenti on neid ettevõtteid, mille puhul soovitajate osakaal on suurem kui mittesoovitajate oma. Eelmise aasta tulemustega võrreldes on suurima tõusu NPS-skooris teinud pakiveoteenused ja infrastruktuuri valdkond,“ lisas Esko.
Konkreetsetest ettevõtetest pakub inimeste hinnangul parimat teeninduskogemust Artise kino. Ettevõtete üldarvestuses mahtusid esiviisikusse veel Lux Express, Rahva Raamat, Cinamon kino ning LHV.
Reisijaveoteenuseid ei kaardistatud 2021. ja 2022. aastal, kuivõrd koroonapandeemia tõttu oli selle valdkonna teenuste kasutamist tavapärasest oluliselt vähem. „Nüüd, olukorra taastumisel on üks selle valdkonna liidritest, Lux Express, üldarvestuses lausa teisel kohal. Peale kinode, reisijateveo ja raamatupoodide on esiviisikus ka üks finantsteenuste osutaja – LHV. Pangad olid 2021. aastal võrdluses varasema aastaga ühed suuremad langejad, kuid tänavu on see valdkond jälle tõusmas,“ selgitas Kaisa Esko.
Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi NPS (net promoter score) uuring mõõdab reaalsetel kogemustel põhinevat soovitushinnangut. Uuringus mõõdeti sel aastal 68 ettevõtet. Veebis läbi viidud uuring toimus 13.–28. märtsil ja selles osales 2091 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.