Maksu- ja Tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Koidu hindab kauplusekettide valmidust selliseks koostööks kõrgelt. „Viimane tühja paki uuring Eest linnades näitab, et salasigarettide osakaal Eesti turul on 24%, mis on võrreldes aasta algusega langenud protsendi võrra. Siiski tuleb uuringust välja, et Ida-Eestis on see probleem endiselt väga kõrge – turust ligi 50% moodustavad ilma Eesti maksumärkideta, reeglina Venemaalt või Valgevenest pärinevad sigaretid. Sigarettide salaturu vähendamist prioriteediks seades arvestasime, et tegemist saab olema pika ja järjepideva võitlusega. Seetõttu peame väga oluliseks, et nii paljud kauplused – mille lähiümbruses toimub suur osa salasigarettide müügist – on valmis meiega selles võitluses ühinema,“ selgitas Koidu.
Kaupmeeste Liit pöördus suve alguses Maksu- ja Tolliameti poole ja pakkus abi ja tuge võitluses salasigarettide vastu. Koostöö on kulgenud ladusalt ning alates sellest nädalast on ETK, Selveri, Prisma, Comarketi ja Grossi poodides üleval MTA kampaania plakatid sõnumiga „Ostad salasigarette, toetad kuritegevust“, kampaania raadioklippi mängivad ETK, Selveri, Prisma, Comarketi ja Rimi siseraadiod.
Teavituskampaania eesmärk on tõsta eelkõige piirialadel elavate inimeste teadlikkust tubakatoodete salaturu suurusest ja seetõttu riigil saamata jäänud maksurahade kandumisest kuritegevusse. Kampaania raames selgitatakse, et salasigarettide tarbimine ja sellise tegevuse sallimine on otseses seoses inimeste enda ja nende lähedaste turvalisusega. Teavituskampaania plakatid kannavad sõnumit „Kurjategijad teenivad salasigarettide müügist Eestis keskmiselt üle 40 miljoni euro aastas. Mida selle rahaga saaks teha? Palju. Mida selle rahaga tehakse? Hirmutav. Väikesed seaduserikkumised toetavad suuri kuritegusid.“
Kampaaniat toetavad lisaks Eesti Tubakatootjate Assotsiatsioon ja Philip Morris Eesti.