Swedbanki mobiilipangast kaob alates 16. juulist paroolikaardiga sisselogimise võimalus
„Paraku on paroolikaart ajale jalgu jäänud. Üleeuroopalised reeglid ei pea seda enam piisavalt turvaliseks isiku tuvastamise vahendiks ning regulatsioonidest tulenevad piirangud muudavad paroolikaardid tulevikus kasutuks. Soovime, et üleminek uutele lahendustele oleks sujuv ja klientidel oleks nende katsetamiseks piisavalt aega. Seega kutsume üles kõiki paroolikaardi kasutajaid võtma võimalikult kiiresti kasutusele alternatiivsed autentimisvahendid. Mobiilipangas on nendeks Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaator. Internetipanga puhul lisandub ka ID-kaart,“ rääkis Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets ning lisas, et peagi tuleb Swedbank välja ka uue mobiilipanga rakendusega, mida saab samuti kasutada ainult Smart-ID, Mobiil-ID ja PIN-kalkulaatori abiga.
Internetipanga kasutajaid ootavad muudatused ees sügisel, kui paroolikaardiga sisse loginud klientide jaoks muutuvad päevased ülekandelimiidid – alates 13. septembrist saab paroolikaardiga teha päevas 100 euro ulatuses makseid ja alates 8. novembrist kuni järgmise aasta 1. veebruarini 50 euro piires.
„Ehkki aina enam kliente on mõistnud vajadust võtta kasutusele täiendavaid viise, kuidas interneti- ja mobiilipanka siseneda, on siiski väga palju ka neid, kes kasutavad jätkuvalt sisselogimiseks ainult paroolikaarti. Tasub meeles pidada, et järgmise aasta veebruarist Swedbanki kliendid paroolikaarte enam kasutada ei saa,“ rõhutas Raagmets.
Tänaseks kasutab 163 000 Swedbanki klienti Smart-ID-d ja üle 120 000 kliendi Mobiil-ID-d. ID-kaardiga logib sisse keskmiselt 165 000 klienti kuus. 195 000 klienti kasutab tänaseni ainsa Swedbanki interneti- ja mobiilipanka logimise vahendina paroolikaarti.