Riigihangete register on ühtne ja avalik infosüsteem riigihangete haldamiseks kogu hankeprotsessi vältel, mida kasutavad nii hangete korraldajad-tellijad kui pakkumuste esitajad. Samuti leiab registrist andmeid hankijate, toetuse saajate hangete, sõlmitud lepingute ja riigihangete vaidlustuste kohta.
RTK riigihangete osakonna juhataja Kati Elleri sõnul on suurem osa valitsusasutuste riigihangete igapäevasest elluviimisest koondunud RTK-sse. „RTK on valitsuse korraldusega määratud keskne hankija ja viime läbi enam kui 130 asutuse riigihankeid. Samuti on RTK suurim välisvahendite rakendusüksus, mistap on igati asjakohane anda ka riigihangete registri vastutava töötleja ülesanded meile,“ selgitas Eller. „Registri vastutava töötleja ülesannete täitmine toob registri ja selle arendamise igapäevastele kasutajatele lähemale ja vahetu kasutajakogemuse abil saame anda sisendit registri arengusuundade osas.“
Muud kesksed riigihangete alased ülesanded, nagu hankepoliitika kujundamine ja nõustamine riigihangete seaduse kohaldamise küsimustes, jäävad jätkuvalt rahandusministeeriumi pädevusse.
Vabatahtliku keskse hankimise raames on hankijatel võimalus tellida RTK-lt riigihangete korraldamise tugiteenust. See tähendab üleriigiliste kesksete hangete korraldamist ning avaliku sektori hankijatele riigihangete tugiteenuse osutamist. Teenus hõlmab riigihangete planeerimist, riigihangete korraldamist, sealhulgas nii menetlusdokumentide ettevalmistamist, registritoiminguid ja hankemenetluse läbiviimist, kui riigihangetega seonduvat nõustamist. Praeguseks pakub RTK riigihangete korraldamise teenust juba 51 protsendile keskvalitsuse üksustest, sealhulgas ministeeriumitele, nende valitsemisala asutustele ja sihtasutustele. Keskse teenusega liitunud riigiasutuste täpse nimekirja leiab RTK kodulehelt. RTK riigihangete osakonnas töötab 27 inimest.