Praegusi pikkusepiiranguid on lubatud ületada siis, kui muudatuste tulemusel paraneb sõiduohutus või kütusekulu efektiivsus, teatas Nõukogu, mis kehtestas üleminekuperioodiks kolm aastat alates rakendusotsuste vastuvõtmisest.
Pikema esiotsaga veosed, mis mujal maailmas on juba kasutusel, vähendaksid kokkupõrkemõju, parandaksid sõitja vaadet ning tõstaksid kütuse kasutamise efektiivsust.
Selleks, et soosida uute kütuste kasutamist, lubab uus direktiiv veokitel ja bussidel ületada massipiirangut ühe tonni võrra juhul, kui kasutatakse elektri- või vesinikutoitel masinaid, selgub Nõukogu teatest. Lisaks kasvab uute busside massipiirang 1,5 tonni võrra, et võimaldada suuremat keskmist reisijakohtade arvu ning ruumi pagasile.
Lisamassi kontrollimisega peavad hakkama tegelema liikmesriigid, seda kuue aasta jooksul pärast direktiivi jõustumist.
Endiselt jäi liikmesriikidele õigus kehtestada riigisiseselt Euroopa Liidus lubatust suuremaid pikkusnõudeid näiteks metsaveomasinatele.
Direktiiv jõustub 20 päeva jooksul pärast Euroopa Liidu Teatajas avaldamist. Pärast jõustumist on igal liikmesriigil kaks aastat aega, et direktiiv üle võtta.