16.02.2015 Esmaspäev

Kasutusele tuleb autode energiamärgise süsteem

Keskkonnaminister soovib kehtestada autodele energiamärgise süsteemi, mille eesmärk on teavitada ostjaid uue auto kütusekulust ja eralduva süsinikdioksiidi kogusest.

Energiamärgis tuleb lisada igale uuele autole, kasutatud autode korral on energiamärgise kasutamine vabatahtlik.
Energiamärgis tuleb lisada igale uuele autole, kasutatud autode korral on energiamärgise kasutamine vabatahtlik. Foto: PM

Energiamärgis tuleb lisada igale uuele autole, kasutatud autode korral on energiamärgise kasutamine vabatahtlik, selgub ministri määruse eelnõu seletuskirjast. Energiamärgise rakendumisega võib ministri hinnangul kaasneda energiasäästlikumate autode müügi suurenemine.

Energiamärgisel on nõutav 10 000 kilomeetri läbimise kütusekulu maksumus eurodes, mis põhineb keskmisel kütusekulul 10 000 kilomeetri kohta. Kütuse hind on määratud eelmise kalendriaasta hinnangulise keskmisena. Kütusehinda uuendatakse maanteeameti energiamärgise loomise keskkonnas igal aastal.

Energiamärgised jaotatakse emissiooniklassidesse A kuni G süsinikdioksiidi heitmekoguste alusel. Klassile A vastab emissioon alla 90 grammi kilomeetri kohta ning klassile G rohkem kui 201 grammi kilomeetri kohta.

Määrus jõustub plaani kohaselt 1. jaanuaril 2016, määruse jõustumiseks on ette nähtud üleminekuaeg maanteeameti asjakohase rakenduse loomiseks. Süsteemi loomise maksumus on orienteeruvalt 15 000 eurot, mis saadakse Keskkonnainvesteeringute Keskuselt atmosfääriõhu kaitse valdkonna esimesest taotlusvoorust. Kütusekulu maksumuse kohta tehtavate päringute maksumus on 150 eurot aastas.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255