Energiamärgis tuleb lisada igale uuele autole, kasutatud autode korral on energiamärgise kasutamine vabatahtlik, selgub ministri määruse eelnõu seletuskirjast. Energiamärgise rakendumisega võib ministri hinnangul kaasneda energiasäästlikumate autode müügi suurenemine.
Energiamärgisel on nõutav 10 000 kilomeetri läbimise kütusekulu maksumus eurodes, mis põhineb keskmisel kütusekulul 10 000 kilomeetri kohta. Kütuse hind on määratud eelmise kalendriaasta hinnangulise keskmisena. Kütusehinda uuendatakse maanteeameti energiamärgise loomise keskkonnas igal aastal.
Energiamärgised jaotatakse emissiooniklassidesse A kuni G süsinikdioksiidi heitmekoguste alusel. Klassile A vastab emissioon alla 90 grammi kilomeetri kohta ning klassile G rohkem kui 201 grammi kilomeetri kohta.
Määrus jõustub plaani kohaselt 1. jaanuaril 2016, määruse jõustumiseks on ette nähtud üleminekuaeg maanteeameti asjakohase rakenduse loomiseks. Süsteemi loomise maksumus on orienteeruvalt 15 000 eurot, mis saadakse Keskkonnainvesteeringute Keskuselt atmosfääriõhu kaitse valdkonna esimesest taotlusvoorust. Kütusekulu maksumuse kohta tehtavate päringute maksumus on 150 eurot aastas.