Eelnõu positiivse mõjuna suureneb transpordiettevõtete konkurentsivõime, kellel avaneb võimalus teostada oma masinapargile tehnonõuetele vastavuse kontrolli väljaspool Eestit, on kirjas liiklusseaduse muudatuse seletuskirjas.
Praegu esineb probleeme nendel transpordiettevõtetel, kellel oleks võimalus sõlmida pikaajalisi lepinguid teostamaks oma masinapargiga vedusid ainult kindlate Euroopa riikide vahel, kuid olenevalt masinapargi vanusest tuleb teatud perioodi jooksul sõita kogu masinapargiga Eestisse tehnonõuetele vastavuse kontrolli, kirjutab Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium.
See toob kaasa olukorra, kus teatud osaga masinapargist ei ole võimalik täita sõlmitud lepinguga võetud kohustusi. Lisaks ebaefektiivsele ajakasutusele toob see täiendavalt kaasa finantskulutusi, kuna ühe tühisõidu maksumuseks Kesk-Euroopast Eestisse ning tagasi on hinnanguliselt ligikaudu 2000 eurot.
Lisaks aja- ja finantskulutustele halvendab ministeeriumi hinnangul selline kindel tehnonõuetele vastavuse kontrolli Eestis läbimise kohustus võimalusi sõlmida kasumilikke lepinguid teostamaks vedusid ainult näiteks Kesk-Euroopa riikides.
Liiklusseadusesse lisanduva lõikega laiendatakse maanteeameti võimalusi sõlmida lisaks äriühingutega sõlmitavatele halduslepingutele ka koostöölepinguid Euroopa Liidu pädevate asutustega tehnonõuetele vastavuse kontrollimiseks.
Liiklusseaduse ja asjaõigusseaduse muutmise seaduse eelnõu on hetkel saadetud ministeeriumitele kooskõlastamiseks ja peaks olema kooskõlastatud 5. detsembriks.