Komisjoni esimees Anastasia Kovalenko-Kõlvart viitas eelmisel aastal jõustunud seadusele, mis kohustab kindlustama elektrotõukerattad, mis kaaluvad üle 25 kg. „Bolti suurima isikliku liikumisvahendite rentimise ettevõtte elektrotõukerattad kaaluvad 24 kg. Seaduse järgi ei ole neid vaja kindlustada.
Ebavõrdsed tingimused ja turumoonutuse risk
Samal ajal kaaluvad teise suurima ettevõtte, Tuul Mobility, tõukerattad üle 25 kg ja seetõttu peavad nad olema kindlustatud. Tekib küsimus, kas see võib olla turu moonutamine, kuna kaks ettevõtet, mis pakuvad põhimõtteliselt sarnaseid teenuseid samadel tingimustel, on sattunud ebavõrdsesse olukorda,“ selgitas Kovalenko-Kõlvart.
Tema sõnul on küsimus, miks selline kriteerium seaduseelnõus kehtestati ja kas selle taga oli ministeeriumide lobitöö või läbirääkimised poliitiliste parteidega. „Oleks loogiline, kui selle seaduse koostamise eesmärgiks olnuks tagada võrdsed tingimused kõigile turuosalistele,“ ütles ta.
Kovalenko-Kõlvart märkis ka, et üha rohkem toimub õnnetusi kergete isiklike transpordivahenditega ning statistika ei näita, et alla 25 kg kaaluvad tõukerattad satuvad harvemini õnnetustesse või et nende õnnetuste tagajärjed on vähem tõsised.
„Samal ajal võib liikluskindlustuse puudumine tähendada, et kannatanu ei saa piisavat kaitset ega hüvitist ning seadus ei täida täielikult seatud eesmärke. See tähendab, et õnnetuses saadud kahjud hüvitavad terviseamet ja maksumaksjad. Me räägime miljonitest eurodest,“ ütles ta.