Me oleme harjunud kuulma, et loovust on organisatsioonidel vaja rohkem kui eales varem. IBM´i hiljutises uuringus nimetasid tänased globaalsed ärijuhid loovust isegi lähituleviku kõige olulisemaks kompetentsiks. Samas ei väljendu see organisatsioonide ja inimeste igapäevases käitumises. Miks? Pärnu Turunduskonverentsil hiljuti esinenud Alf Rehn leidis, et selle üks peamiseid põhjuseid on süsteemide bürokraatlikkus.
Cornell University teadlased uurisid sama teemat ja leidsid, et põhjus on ka asjaolus, et stereotüüpselt seostame me sõnadega "liider" ja "loovus" vastandlikke omadusi. See omakorda tähendab, et kui Sa juhina ei ole piisavalt karismaatiline, siis võib liigne loovus jätta Sinust kui juhist töötajatele ja nõukogule mulje kui inimesest, kes kõigutab pidevalt paati oma läbiproovimata lahenduste pakkumisega. Tõhusalt juhilt eeldatakse ebamäärasuse vähendamist, ühiseid eesmärke ning kindluse sisendamist - uusi vaatenurki pakkuv loov inimene seda huvigruppidele ei sisenda.
Uuringu läbiviinud psühholoogid leidsid, et inimesed usuvad, et loovad inimesed on organisatsioonis vajalikud, aga alateadlikult ei usuta nende juhivõimetesse isegi nendes organisatsioonides, kus loovate lahenduste leidmine on igapäevase töö lahtutamatu osa.
Loe täpsemalt siit (pdf)