"Viimase paari nädala jooksul on palju uusi riigikoguliikmeidki meie poole pöördunud, kellest osa juba on soetanud või kavatseb soetada hübriidauto," ütles Varek intervjuus lehele.
"Ma loodan, et ka teised riigikogu liikmed seda suunda jätkavad," lisas ta.
Automüüja möönis, et paljud inimesed uut autot osta ei jõua. Kui aga üle 10 aasta vana auto veidi uuema, näiteks seitse aastat vana auto vastu vahetada, siis suure tõenäosusega sealt säästu ei tule.
"Riik peaks ise oma toetavate tegevustega suunama autoomanikke säästlikumaid autosid ostma. Kui võtame näiteks hübriid- või elektriautod, on nende tehnoloogia praegu veel kallim kui klassikalistel diisel- või bensiinimootoriga autodel," rääkis ta. "Autotööstus ei ole veel jõudnud nii kaugele, et alternatiivne lahendus võrreldes fossiilseid kütuseid põletavate autodega oleks nendega samas hinnas."
Elektriautode toetusprogramm ELMO tegi need autod Vareki sõnul tarbijale küll enam-vähem mõistlikuks, aga kui ühel hetkel tuleb aku ära vahetada, on kulu nii suur, et tekib küsimus, kas sellel autol on üldse järelturgu. "Toetust kasutati ka luksuselektriautode ostmiseks, kuigi ma arvan, et neid autosid oleks ka ilma toetuseta ostetud," lisas Varek.
"Valitsuse programmid suunata inimesi säästlikumaid autosid ostma on muidugi teretulnud, aga need võiks olla paremini läbi mõeldud. Praegugi oleks võinud koos kütuseaktsiisi tõusuga pakkuda välja lahendusi, millega tarbijat positiivses võtmes säästlikumalt tarbima suunata," rääkis automüüja.