aaaaaarray(2) { [0]=> int(1) [1]=> int(31) } aaaaaarray(2) { [0]=> int(1) [1]=> int(31) } aaaaaarray(2) { [0]=> int(1) [1]=> int(31) } aaaaaarray(2) { [0]=> int(1) [1]=> int(31) }
21.01.2025 Teisipäev

Kesklinnas on tasuta parkimine lubatud vaid tallinlaste elektriautodele

Sel nädalal teeb Tallinna linnavõim ilmselt teoks juba mõne aja eest teatavaks tehtud plaani, et tulevikus saavad kesklinna tasulise parkimise alal parkida vaid tallinlastele kuuluvad elektriautod.
Süsinikdioksiidivaba heitega sõidukite arv on plahvatuslikult kasvanud, kuid parkimiskohtade arv Tallinna tänavatel püsinud suhteliselt muutumatu.
Süsinikdioksiidivaba heitega sõidukite arv on plahvatuslikult kasvanud, kuid parkimiskohtade arv Tallinna tänavatel püsinud suhteliselt muutumatu. Foto: RUP

Sellest andis linnavalitsus teada juba mullu detsembri keskel. Sel nädalal hakkab seda ettepanekut arutama linnavolikogu, mis suure tõenäosusega tasulist parkimist käsitlevasse määrusse ka vastava muudatuse teeb, kirjutab Postimees.

Muudatus peaks jõustuma tänavu 1. juulil

Eelnõu kohaselt muudetakse määruses sätestatud põhimõtet, mille kohaselt on taotluse alusel kesklinna tsoonis parkimistasu maksmisest vabastatud selline sõiduk, mille heitgaaside saasteainete süsinikdioksiidi heide (CO2-heide) on null grammi kilomeetri kohta. Muudatuse jõustumisest on taotluse alusel parkimistasu maksmisest vabastatud kesklinna tsoonis üksnes see sõiduk, mille heitgaasi süsinikdioksiidi heide (CO2-heide) on null grammi kilomeetri kohta ja mille omaniku või vastutava kasutaja elukohana on rahvastikuregistrisse kantud Tallinna linn.

Eelnõu seletuskirja kohaselt on süsinikdioksiidivaba heitega sõidukite arv plahvatuslikult kasvanud, kuid parkimiskohtade arv Tallinna tänavatel püsinud suhteliselt muutumatu.

1. novembri 2024 seisuga on transpordiameti andmetel Eestis registreeritud 7834 elektrilise veoajamiga sõidukit, neist 5443 sõidukit ehk 69 protsenti Harju maakonnas. 31. detsembril 2015 ehk ajal, mil elektriautode omanikud parkimistasust vabastati, oli Eestis registreeritud 1115 elektriautot, ehk peaaegu viis korda vähem.

Elektriautode maksustamist põhjendatakse ka Tallinna jätkusuutliku linnaliikuvuse kava 2035 rakendamisega: „Kava lähtepõhimõte on muu hulgas anda olenevalt tänavatüübist eelis vähem kaitstud liiklejagruppidele: esmatähtis on jalakäija, seejärel rattur, ühistransport ja kõige viimasena autojuht. Nii on eesmärk soodustada aktiivset ja säästlikku liikumist.“

Tallinna avalik tasuline parkimisala on jaotatud neljaks tsooniks ehk on kesklinna, südalinna, vanalinna ja Pirita tsoon. Pirita tsoonis on parkimine tasuline 15. maist
15. septembrini.

Tallinna kesklinn on regiooni kõige aktiivsem ja ühistranspordiga kõige paremini ligipääsetav keskus. Seejuures moodustab Tallinna avaliku tasulise parkimisala kesklinna tsoon parkimisalast suurima osa.

Muudatus peaks jõustuma tänavu 1. juulil.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255