24.10.2024 Neljapäev

Tallinn suurendab valmisolekut kriisiolukordadeks

Tallinna linnavalitsus andis kõigile linna ametiasutustele ja linnaosavalitsustele ülesande luua toimepidevuse plaanid, et toimimine kriisides oleks selgemalt reguleeritud. Plaanid peavad valmima 31. märtsiks 2025.
Tallinna linnavalitsus andis kõigile linna ametiasutustele ja linnaosavalitsustele korralduse koostada toimepidevuse plaanid kriisiolukordade lahendamiseks.
Tallinna linnavalitsus andis kõigile linna ametiasutustele ja linnaosavalitsustele korralduse koostada toimepidevuse plaanid kriisiolukordade lahendamiseks. Foto: RUP

Hädaolukorra seaduse kohaselt on kohaliku omavalitsuse korraldada elutähtsate teenuste toimepidevus kriisiolukorras. Samas on linna pakutavate teenuste seas palju ka selliseid, mis ei kuulu küll otseselt elutähtsate teenuste kategooriasse, kuid mille töös esinevad häiringud või katkestused avaldavad suurt mõju. Just selliste teenuste reguleerimiseks on linnavalitsus palunud luua toimepidevuse plaanid ka iga valdkonna keskselt.

Tõhustatakse suutlikkust täita hädaolukorra ülesandeid ja lahendada kriise

Abilinnapea Kaarel Oja märkis, et Tallinna linn on kriisideks valmisolekut viimastel aastatel põhjalikult parandanud, kuid seniajani on lähenemine olnud munitsipaalpolitsei kriisivalmiduse sektori keskne.

„Seda, et oleme valmis ja õigel teel, kinnitavad ka päästeameti juhtimisel tehtud hinnangud, kuid igaüks teab, et valmistumine on pidev protsess. Nüüd lähemegi uuele ringile, kus viime detailsema teadmise meie kriisiplaanidest üle linnasüsteemi laiali, et iga töötaja teaks, mida temalt oodatakse. Veel olulisemgi on aga riskide ennetamine ja kriisides käitumise läbitöötamine iga valdkonna keskselt, sest erisusi ja spetsiifilisi nüansse on erinevates ametites omajagu,“ selgitas abilinnapea.

„Lisaks teeme seda kõike linna ametite omavahelises tihedas koostöös ja samas rütmis, sest näeme, kui palju saame keerulistes olukordades ka teineteist aidata. Kokkuvõetult viime poole aastaga Tallinna valmisoleku jätkata oluliste teenuste pakkumist linnakodanikele ka keerulistes olukordades järgmisele tasemele,“ lisas Oja.

Linna ametiasutuste toimepidevuse plaanid kajastavad ametite suutlikkust kriisiülesandeid täita ja erinevaid kriisiolukordi lahendada. Plaanides on kokkulepitud tegevusi ja väljatöötatud lahendusi olemasolevate võimete, vahendite ja varude kasutamiseks.

Selgitatakse välja teenused ja määratakse nende prioriteetsus, hinnates, millised teenused tuleb kriisiolukordades igal juhul tagada ning milliseid saab vajaduse korral piirata. Samuti kirjeldatakse plaanis kõige suurema mõjuga riske ning ametiasutuse siseseid ressursse ühes võimalustega nende kasutamiseks, ümbersuunamiseks või hoiustamiseks.

Koolitatakse kriisireguleerimise spetsialiste ehk kriisitarku

Eesmärgi saavutamiseks on kõik linna ametid ja linnaosavalitsused määranud töötajate hulgast ka kriisireguleerimise spetsialistid ehk kriisitargad, keda süsteemselt koolitatakse ning kelle ülesanne on toimepidevuse plaanide koostamise koordineerimine.

Plaanide koostamisel lähtutakse kriisireguleerimist ja elanikkonna kaitset korraldava Tallinna munitsipaalpolitsei ameti koostatud juhendist, kus on kirjeldatud plaani koostamise eesmärgid, ülesehitus ning käsitletavad teemad. Terve protsessi vältel nõustab kõiki ameteid ka munitsipaalpolitsei ameti kriisivalmiduse sektor.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255