Eesti maksekultuur on uuringu kohaselt hea, ligi 90 protsenti ettevõtetest on üldiselt rahul oma klientide maksekäitumisega. Tähtaegselt tasutud arvete osakaal moodustab 72 protsenti kõikidest väljastatud arvetest.
Samuti on mitmeid aastaid pikenenud keskmine maksetähtaeg teinud sammu lühenemise suunas ja liikunud 16,5 päevalt 14,5 päevale.
Creditinfo Eesti AS asedirektori Alar Jägeri sõnul on kauba- ja teenusekrediidi pakkujatel praegu väga head ajad: raha liigub kiiremini, protsessid on lihtsamad ja taustainfo kättesaadavus uuringute tegemiseks ei nõua erilisi investeeringuid. "Medali teine pool on kahjuks see, et krediidijuhtimine praegu firmades ei arene ja see teeb ettevõtted haavatavaks kriisiolukorras," sõnas Jäger.
Ka professionaalsete krediidialaste teenuste kasutamine on võrreldes möödunud aastaga vähenenud. Ligi viiendik firmasid kasutab meeldetuletusteenust ja krediidijärelevalvet. Inkassoteenust, mis veel neli aastat tagasi 33 protsendiga populaarseim sisseostetav teenus oli, kasutab täna vaid 12 protsenti uuringus osalenutest.
Uue kliendi krediteerimisel kontrollib alati võlgnevusi riigile 80 protsenti Eesti ettevõtetest ja võlgnevusi teistele ettevõtetele maksehäireregistrist 57 protsenti vastanutest. Mõlemad näitajad on võrreldes möödunud aastaga suurenenud. Järjepidevalt on uute klientide puhul viimase kolme aasta jooksul suurenenud ka omaniku ja juhatuse tausta ning finantssuhtarvude kontroll.
Finantsnäitajatest peetakse krediidiotsuse tegemisel olulisemateks võlgu tarnijatele 92 protsendi ja ostjatelt laekumata arveid 75 protsendi vastanute puhul.