"Tasu küsimine võimaldab pakkuda paremaid teenuseid - selekteerida välja ettevõtted, kes on teenusest tõeliselt huvitatud ning samuti annab see ettevõtetele võimaluse nõuda kvaliteetset teenust EAS-ilt," ütles EAS-i kõneisik Jürg Samel BNS-ile.
Mis puutub teenuste eest raha küsimisse, siis sisuliselt on tegemist ettevõtete poolse omaosalusega, mida EAS on ka varem rakendatud erinevate teenuste, näiteks koolituste, messidel osalemise või kontaktreiside puhul, lisas Samel.
"Selle aasta sügisest on EAS-il käivitunud esimene uut tüüpi tasuline teenus - ekspordipartneri otsing. Teenus aitab Eesti eksportööridel leida välisturgudel õige ekspordipartneri vastavalt iga ettevõtte vajadusele. Ehkki vara on teha veel kaugele ulatuvaid järeldusi, võib juba öelda, et huvi teenuse vastu on suur ning eksportööride tagasiside teenusele on positiivne," rääkis Samel.
Sameli hinnangul on EAS-i jaoks ekspordipartneri otsing mitmeski mõttes proovitöö ja sellest saadud kogemusi ning ettevõtetelt saadud sisendit saab kasutada tulevikus juba uute teenuste väljatöötamisel.