Andreseni sõnul hakkab tasakaal ühistranspordi kasutajate ja auto eelistajate vahel stabiliseeruma. "Ainuke, mida me saame teha, on muuta tasakaalu autosõitjate ning rongi- ja bussisõitjate vahel," ütles täna Tallinnas ühistranspordikonverentsil osalenud Andresen BNS-ile.
"Meil on üks kriitiline hulk potentsiaalseid reisijaid ja me peame seda ratsionaalsemalt ja riigile rahakotipärasemalt ümber jagama. Inimesed ütlevad, et nad on nõus sõitma bussiga, ja bussil on sellised eelised: ma puhkan sõidu ajal, ma saan teha tööd, ma ei pea olema roolis, mind ei huvita bussis sõites, millised on liiklusolud," lisas ta.
Andresen viitas uuringule, milles pea iga kuues vastaja tõi ühistranspordi eelistamise põhjusena välja võimaluse alkoholi tarbida. "Ta võib minna teatrisse, ta võib minna külla ja ei pea muretsema, kes pärast roolis on," selgitas Andresen.
Tehnikakõrgkooli logistikaeriala üliõpilaste aprillis ja mais läbiviidud uuringust selgub, et 46 protsenti sõiduautoga sõitjatest eelistab autosõitu põhjusel, et see võimaldab neil perega suhelda. "See on vahva, et eestlane läheb sõiduautosse suhtlema. Mis võiks olla veel ilusam perega veedetud hommikusöögist ja pärast koos autos veedetud ajast," kommenteeris Andresen, kelle väitel istutakse sõiduautost bussi väga kaalutletud asjaoludel.
"Kui sõita kahe- või kolmekesi, siis on juba majanduslikult mõttekam sõita sõiduautoga. Kui sõidetakse üksi, siis autobussiga," kommenteeris Andresen linnadevahelise transpordi trendi.