Tarbijakaitseamet tuvastas veebruaris kaupluste saali- ja kassahindu võrreldes, et võrreldes möödunud aasta lõpuga eksisid kaupmehed hindadega rohkem tarbija kahjuks.
Ameti inspektorid kontrollisid veebruaris kokku 104 kauplust, neist 37 poes tuvastasid inspektorid rikkumisi kokku 47 toote puhul. Eelmisel korral eksisid kauplejad hindadega tarbija kahjuks 16, nüüd aga lausa 33 toote puhul. Möödunud aasta lõpus muutus kassas hind odavamaks 30, viimases kontrollis aga 14 juhul, teatas tarbijakaitseameti pressiesindaja BNS-ile.
Suurima hinnaerinevuse tarbija kahjuks avastasid inspektorid Elva Konsumis, kus koogialuse eest tuli kassas tasuda 2,20 eurot saalihinnast rohkem. Suurim erinevus tarbija kasuks oli aga Kohtla-Järve Maximas, kus Persil Bio pesugeel osutus kassas 3,09 eurot saalihinnast odavamaks.
Amet lõpetas 19 ettevõtte suhtes menetluse ning määras rahatrahve kokku 827 euro ulatuses. Teiste ettevõtete suhtes on menetlused veel käimas.
Seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud hinnaga, kuigi hea tava kohaselt peaks see nii olema. Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.
Kuna hinnaerinevused ei ole võrreldes eelmise kontrolliga vähenenud ning tarbija jaoks kallimaks osutunud toodete arv on oluliselt kasvanud, jätkab amet sarnaseid kontrolle ka edaspidi.
Tarbijakaitseamet märkis, et kui kassast läbi löödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saab kaubast loobuda ja raha tagasi küsida. Ostutšekk tuleb kassa juurest lahkumata üle vaadata, nii saab võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada. Kui tarbija avastab hinnapettuse alles kodus, tuleb minna võimalikult kiiresti poodi tagasi ja anda teada soovist ostust loobuda ja oma raha tagasi saada. Hinnapettusest tuleb ka tarbijakaitseametile teada anda, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.