Seoses maksejõuetusse sattumisega ei ole Albatros Holding kandnud klientidelt saadud reisitasusid tegelikele reisikorraldajatele edasi ning nende klientide, kelle reisitasu on edasi kandmata, broneeringud on tühistatud. Albatros Holdingu esindaja väitel on reisiettevõtjal pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi üleval üksnes teiste reisiettevõtjate koostatud pakettreiside eest ning ise ta pakettreise koostanud ei ole.
Albatros Holdingul on 45 000 euro suurune tagatis, mis on seatud BTA Insurance Company SE Eesti filiaalis. Tagatise kasutamise üle otsustab vastavalt turismiseadusele tarbijakaitseamet.
Turismiseaduse paragrahvi 15 lõige 1 näeb ette, et tagatise kasutamise esmaeesmärk on reisijate reisilt tagasitoomine, reisitasu tagastamine tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumine pakettreisi ärajäänud osa eest ning tarbijale tasu tagastamine lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest.
Reisita ja reisi broneeringuta jäänud, kuid raha reisiettevõtjale maksnud tarbijatelt ootab amet avaldusi alates 18. detsembrist. Avalduse esitamiseks tuleb täita vastav vorm, mille leiab koos juhendiga tarbijakaitseameti kodulehelt:
Avaldus tuleb saata hiljemalt 16. jaanuariks 2015 aadressile Rahukohtu 2, Tallinn 10130 või e-kirjaga See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..
Juhul, kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid (nt ainult lennupilet või ainult majutus) või kui maksja on juriidiline isik, ei kuulu nõue tagatisrahast hüvitamisele.