Üldjoontes saab kaupluste kliendikaartide kohta öelda, et kui tavalise, maksevõimaluseta kliendikaardi omamine ei maksa midagi, siis deebet- või krediitkaardi funktsiooniga kliendikaardiga kaasnevad lisakulud. Tavaliselt on mõlemal kuutasu ja krediitkaardi puhul tuleb kasutatud raha eest üldjuhul maksta intressi.
Tõsi, vahel pakutakse poeketi krediitkaardiga tehtud ostude eest tavakaardiga võrreldes rohkem boonuspunkte või soodsamaid hindu, aga ilmselt võtaks üsna palju aega arvutamine, kas pere ostukorv tuleks seetõttu kokkuvõttes soodsam või mitte.
Laenurahaga leiba ostma
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti jurist Mari-Liis Aas tõi välja, et kaupluste kliendikaardid, millega saab ka ostude eest maksta, on oma olemuselt krediitkaardid. „See tähendab, et võtad oma igapäevase leiva-saia-piima ostmiseks tegelikult laenu, sest krediitkaardi kasutamine tähendab laenamist. Seetõttu tuleb arvestada lisakuludega, mis laenu kasutamisega kaasnevad – näiteks intress või kaardi kuutasu,“ soovitas Aas kaartide tingimusi täpselt uurida, sh seda, kui palju maksab meeldetuletuskiri, kui peaksid kasutatud summa tagasimaksmisega hiljaks jääma – meeldetuletuskirja hind võib olla näiteks viis eurot.
Mugavusel on oma hind
Samuti tasub tema sõnul teada, et kui kaupluse deebet- või krediitkaardiga kaupluse kassast sularaha välja võtta, siis tuleb teenustasu maksta. Samas maal, kus lähim sularahaautomaat võib asuda kümnete kilomeetrite kaugusel, on poest sularaha väljavõtmise võimalus kindlasti teretulnud.
Ühelt poolt on küll tegemist mugava lahendusega, kui poe kliendikaart on ühendatud ka maksevõimalusega, aga teiselt poolt võib see osutuda kulukamaks kui deebetkaardiga või sularahas maksmine. Plussid ja miinused tasuks läbi mõelda enne ühe või teise kliendikaardi kasuks otsustamist,
soovitas Mari-Liis Aas.