Tanklaketi hinnangul võiks Eesti kütusetarbimine väheneda 17 protsenti 1082 miljonilt liitrilt 900 miljonile liitrile, mis vastaks 2003–2005 aasta kütusetarbimise tasemele. See aga seaks ohtu uue koalitsiooni loodetud täiendavad 371,6 miljonit eurot aktsiisitulu, mida nelja aastaga loodetakse koguda.
"Eelviidatud tarbimise langust arvestades saab hinnata, et järgneva nelja aasta jooksul laekub riigieelarvesse kolmikliidu poolt planeeritud 371,6 miljoni euro asemel 219,4 miljonit eurot, mis tähendab, et riigieelarvesse tekib 152,2 miljoni euro suurune auk. Sellest tulenevalt on reaalne oht, et valitsuse antud lubadused jäävad katteallikate puuduse tõttu tegelikkuses täitmata. Lubaduste mittetäitmisest olulisem on aga kütuseaktsiisitõusuga majandusele tervikuna tekitatud kahju ning toiduainete, kaupade ja teenuste hinnatõus," ütles kütusefirma juht Alan Vaht pressiteate vahendusel.
"Veelkord tuleb rõhutada, et konkurents rahvusvaheliste vedajate tankimiste pärast on ülitihe ning vähemalt Eesti, Läti, Leedu ja Poola käituvad siin ühise turuna. Arvamus, nagu oleks viiesendine diislikütuse hinnatõus vähetähtis ning et olukorda on üle dramatiseeritud, on läbinisti väär. Suured vedajad vahetavad kütusepartnerit ka ühesendise erinevuse korral," lisas ta.
Vaht võrdleb ka Reformierakonna lubatud sotsiaalmaksu langetamist kütuseaktsiiside tõusuga: "Transpordiettevõtete näitel on lihtne välja arvutada, et 1-protsendiline sotsiaalmaksu langetamine annab 20 pikamaa-autoga ettevõttele täiendavat kokkuhoidu 5000 eurot aastas. Kütusekulu poole pealt aga nähtub, et kütuseaktsiisi tõstmine kasvatab 700 000-liitrise diislikütuse tarbimisega ettevõtte kulusid 38 000–47 000 euro võrra aastas."
AS Olerex Eesti kütusefirma, mille müügivõrku kuulub 50 tanklat üle Eesti. AS Olerex kuulub Eesti suurimate kütuse jaemüüjate hulka.